Revisor

Michaela berättade igår att hennes kontor avser att rekrytera en man men ville undvika hela rekryteringsprocessen och hade därför frågat runt om någon visste nån. Detta föranledde att hon frågade mig. Först tänkte jag givetvis att det finns inte en chans i helvete att jag vill bli revisor. Argumenten är som följer;

Per Lindström, alla som haft något att göra med denna 60-åriga tönt, gör klokast i att inte följa hans fotspår.

Galna revisorer, enligt forna klasskamrat Reimhult är alla på hans kontor "helt galna". Detta låter självfallet härligt, men när jag tänker tillbaka på hur crazy Reimhult var under sina år som student är jag inte säker att vi har samma uppfattning av konceptet "helt galna". Jag antar att han menar att dom ibland går till ett möte utan en reservpenna eller slopar slipsen på fredagar.

IQ, frånsett Dick på Öhrlings i Kalmar så verkar alla revisorer jag har träffat på diverse studentkvällar och annat väldigt smarta och jag tror helt enkelt inte att jag kommer hänga med i svängarna.

Men sen sov jag och funderade jag på saken och tänkte att det kanske inte är så himla tokigt (Läs att jag tänkte på pengar). Alltså alla som jobbar som revisorer säger ju att det är så himla roligt och spännande, nu är ju deras uttalande allt annat än objektiva, men om dom nu är så smarta som jag skrev ovan borde dom ju ändå ha en poäng. Dock trivs jag jävligt bra i Göteborg så det vore surt att lämna nu.

Dock har Tengwall en stor poäng i att man troligtvis genomskådar att jag inte har för avsikt att rota mig i Karlstad och därför kommer jag troligvis inte bli övervägd på allvar. Men man kan ju inte få mer än ett -Nej så jag skickar kanske in en ansökan.

***

En stor nackdel med den här staden är att utgångarna blir mycket senare. Man kommer i säng runt 06 på morgonen, sen är man förstörd hela söndagen. Även idag, måndag sov jag till klockan 13, jag får hemsk ångest över sånt. Idag tvättar jag, som nyförvärv fick jag, efter gårdagens match, det stora nöjet att gå runt och plocka upp allas svettiga matchkläder, ta hem och tvätta dom. Jag funderar på att köra ett varv med dammsugarn också.

Nu nalkas det frukost mina vänner!

Alice Cooper - Hurricane Years


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback