Händelser sen flytten

- Jag flyttade hit dagen skolan började, farsan och jag drog hit med några säckar kläder och lite småsaker. Min bostan är möblerad så jag behövde inte ha med mig så mkt.

- Jag läser två kurser på halvfart (retailing in the marketing channel och transport policy and management) varav den första inte hör hemma inom logistikskurserna. Tempot är nog lite högre än i Kalmar, men största skillnaden tycker jag är att undervisningen är på engelska pga alla utbytesstudenter. Vi har grupparbete i bägge kurserna, jag har inget emot grupparbete, men vissa går inte att jobba med. Så det känns som det kommer ta tid.

- När jag skulle gå hem efter min första utekväll i Göteborg hamnade jag på avfartsvägen till Oslo

- Jag skulle gå hem efter min andra utekväll i Göteborg glömde jag hämta ut min jacka, innehållande mina nycklar och fick be min kära hyresvärd öppna dörren klocka 06:30

- Jag har även, mina vana trogen, lärt känna några idioter, som jag kommer gå in på mer längre fram.

- Linnea och Michaela har redan hunnit hälsa på, där den sistnämnde lyckades underhålla en hel spårvagn med schlagerhits. Linnea underhöll tydligen när hon ville ha en bit tvål med sig hem till Karlstad på Body Shop. -Man skulle ju få ett smakprov på vad som helst i butiken?! lät motiveringen.

- Persson var här i helgen, killen har ju rökproblem och när han spang ut från Sticky för att avnjuta det rullade guldet fick han inte komma in igen, eftersom vakte tyckte att han skulle "ta lite luft". I enlighet med lagen om all jävlighet så stod jag vid black jack-bordet och var i full gång att skinna hela stället när beskedet om den bortkomna ankan nådde mig. Vi lät han stå utanför och skämmas en timma innan vi begav oss mot Donken.

- Jag har sökt lite jobb också, men inte fått någon callback än.

- Sett KFF tappa på tok för mycket poäng på västkusten.

- Börjat spela innebandy i Burås IK, tillsammans med Zäta från CL tiden.

- Upptäckt att ovannämnda Zäta bor två hus ifrån mig.

- Undvikt att bli påkörd av spårvagnar trots att dom ibland verkar poffa upp ur tomma intet.




Kommentarer
Postat av: Persson

Kvällens black jack peak var säkerligen passerad för din del varför jag tycker du ska tacka mig för ovan nämnda gärning :)

2009-10-06 @ 15:04:26
Postat av: GLN

jadu, det får vi aldrig veta nu:)

2009-10-06 @ 20:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback