Nyheter från Pedagogen

Pedagogen är inte jag utan en den delen av Göteborgs Universitet där lärarna håller till. Vi brukar sitta här och plugga eftersom här finns bättre studieplatser, läs rymligare lokaler med lite bättre spaningsmöjligheter än dom äckliga skyddrummen på Handels.

Jag har haft möte med min grupp, det blev ett ganska kort sådant. Vi har bett en blyg tjej från Belgien skriva inledningen, trots att jag redan hade börjat skriva den. Det gjorde vi mest för att hon är för blyg för att ta några intiativ. Dessvärre visade det sig att hon skriver som en kratta och troligtvis aldrig har skrivit en uppsats tidigare. Så Jag och Erik, som agerar lite gruppledare, bestämde helt sonika att vi tar bort hennes del. Men vi vågade aldrig säga det till henne. Hmm undrar om hon upptäcker det?

Efter gruppmötet tänkte jag stanna kvar och skriva lite på arbetet. Mina gruppmedlemmar är ganska dåliga så jag känner att jag får dra ett litet större lass här. Plötsligt hör jag någon som stånkar och bökar, jag tittar upp men ser inget? Jag fortsätter skriva men störs sedan av ett bräkande "-Öööeee, jauu fattar faauun ingenting" Så jag tittar upp igen men ser inget, men så sträcker jag på mig och tittar över dataskärmen.


Det visade sig att lilla Ida har hittat hit och hoppat upp och satt sig i soffan.

***

Idag ska vi ta oskulden på After worken (eller AW som alla verkar skriva) på Vasastan. 29 kr för öl och cider, Buffe ingår. You had me at Buffé!

Skid Row - I remeber you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback