Numera modell

Idag sitter jag, Erik, Elin, belgiskan Lore och tyskan Henni och diskuterar utseendet på vår paper när en fotograf kommer fram och frågar om hon får tillstånd att plåta oss till kommande katalogen för Göteborgs Universitet. Innan någon av de andra hann svara skrek jag ut ett -Självklart! Jag satt strategiskt i mitten och utgjorde ett centrum för vår lilla grupp. Så fotografen knäppte av några bilder innan hon kom fram igen.

-Ursäkta, men du där i mitten, kan du inte sträcka lite på dig. Du sjunker ihop alldeles för mycket. Sa hon.

Vilket jävla påhopp tänkte jag, men jag utgick från att hon visste vad hon talade om och utförde ordern. Sedan gick hon tillbaka och knäppte av några kort till innan hon kom fram igen.

-Ursäkta men du där i mitten kan du inte ta upp armarna lite. Håll upp läskburken eller en penna så du ser lite mer engagerad ut.

Men för helvete, tänkte jag. Det ska ju se levande ut, det är ju såhär jag sitter. Men jag bet ihop och utförde även denna order så nu kommer ser ut som att jag sitter och skriver samtidigt som jag håller en Fanta-burk högt och tydligt som en liten marknadsföringskupp.

Men skit samma, jag är med i katalogen och det är inte ni!

***

Nu ska jag trixa ihop lite Småländska isterband, det låter det. Jag har faktiskt aldrig gjort isterband, jag vet inte varför. Jag tycker det är skitgott, men precis som rotmos och raggmunkar känns det som sån där standardrätt som inte finns i vår yngres fantasi (är den meningen korrekt, känns fel?). Men det ska bli gott.

***

Sedan kommer Hampus förbi och kollar på fotbollen. Sverige - Albanien, ska bli skoj att se Sverige spela utan press för sannolikheten att dom går till VM är tydligen runt 1%.

Ha de bra!

W.A.S.P. - Wild Child

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback