Då kör vi

Vi börjar med namnet. Jag har funderat länge på ett bra namn, men det slutade alltså med 99 Flavours. Det syftar till en sak som min psykologilärare sa. Dagens ungdomar har alla möjligheter, framförallt Svenska barn kan göra nästan vad som helst. Baksidan av detta myntet är att dom får beslutsångest och mår dåligt. Alltså när vi har möjligheterna att göra vad som helst vet vi ofta inte vad vi vill göra.

Min titel syftar till att man står i en glassbar och har 99 smaker att välja på, vilka tar man? Det är frågan om vad jag vill bli eller ska göra som tar upp alldeles för mycket tid av mitt liv just nu. Och när jag säger just nu så menar jag sen jag var 19 år ungefär. Man kan bli nästan allt, självklart är jag för dum för att bli läkare och astronaut men det har aldrig intresserat mig heller.

Det hade förstås underlättat om man hade en talang eller kände ett enormt driv åt något håll. Känner man för att hjälpa människor så läser man till sjuksköterska. Känner man för att man vill förändra samhället så är politik det givna valet. Jag är hyffsad på idrott, jag ritar okej, jag kan räkna någorlunda men jag är inte skitbra på någonting. Detta lämnar mig med en hel del beslutsångest och då kan jag känna mig som en unge i en glassbar, helt jävla ovetandes om vad jag vill ha i min strut.

P.S. Varför 99? Det är ett häftigt nummer.

Kommentarer
Postat av: Limp Biscuit (inte Bizkit)

trodde du tyckte 69 var ett häftigt nr..

2009-10-07 @ 21:30:13
Postat av: GLN

Nä det är ett sexigt nummer och sånt snusk kommer inte beröras här i bloggen. Möjligtvis lite om Ida...

2009-10-07 @ 22:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback