Bus eller godis?

Bus eller godis? Ja så säger dom, ungarna iklädda lakan och halvtaskigt vampyrsmink när dom håller upp sina godishinkar. Sen får dom ofta lite godis antar jag. Men vad händer när man svarar bus? Har dom svenska ungarna förstått att man ska ha ett jävelskap förberett till alla som inte bjuder på godis? Halloween fanns inte i Sverige för tio år sedan, då hade vi bara Alla helgons afton och den gick väl egentligen bara ut på att smycka våra bortgångnas gravar. Men vi vill ju vara som USA och vi gillar ju sprit, så när vi såg chansen att klä ut både våra ungar och oss själva och få ännu en anledning att öppna flaskan så tror jag att vi tog den nog ganska omgående.

Men när jag får barn så ska jag förklara innebörden av Halloween för dom, jag ska skicka med dom papperspåsar som dom kan samla upp hundbajs i, och ägg som dom kan kasta på hus o bilar som inte bjuder på godis.

Men jag tycker att vi borde göra något åt namnet? Bus eller godis. Trick or treat, heter ju säkerligen så eftersom bägge börjar på T. Vad sägs om:

Snask eller Satetyg?

Jävelskap eller Juicy fruit?

Pepparmint eller Pyroman?

Fazer eller Flaskbomb?

Nappar eller Napalm?

Pimpim eller Punktering

Dumle eller dasspapper?

Bugg eller Bengalisk eld?

Sura bomber eller Snara?


Ärligt talat, alla ovanstående är bättre än Bus eller Godis!


Kommentarer
Postat av: Micki

Hahaha, LÄTT att jag kommer köra något av ovanstående imorgon! Svinbra.

2009-10-30 @ 22:18:48
Postat av: BuLLe

Ahlgrens bilar eller avrättning...?

Gijotin eller godis...?

Cola-nappar eller Carola...?!

Postat av: GLN

Dom är alla listvänliga Ullis! Den sista låter riktigt scary!

2009-11-02 @ 01:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback