Trött

Snart dags för tenta igen. På måndag har vi tenta i kursen Retailing in the marketing channel, det är en jävla flumkurs som inte hör hemma inom logistiksblocket. Läraren kunde ha använt samma slides varje föreläsning för allt han har pratat om är place utility, West Edmonton Mall och crossborder activities. Vi har ingen aning om hur vi ska förbereda oss inför tentan. Allt handlar om sunt förnuft så man skulle kunna skriva den oförberedd men samtidigt har vi hört att han är strikt i sin rättning så vi får se hur det slutar.

Två dagar i rad har jag bara ätit kebab på hela dagen, det håller inte. Jag är trött som fan och förstår knappt vad jag läser. Men mitt kök och mina portabla plattor ger mig ingen matlagningsro. Så när man ser det så tänker man -Äh, va fan jag äter ute idag. Men idag köpte jag hem lite fil och mackor så jag får ordning på mitt osunda leverne.

***

Imorn ska jag på arbetsintervju hos Randstad, ett truckförarjobb. Först fick jag avslag, men när jag sedan svarade att jag fann det mycket märkligt eftersom jag besitter alla efterfrågade kvaliteer så ringde dom upp och ville träffa mig. Och ni kommer snart bli varse om att den typen av beteende verkar löna sig på flera fronter.

 

Jag ska egentligen börja skriva D-uppsats om en vecka, men jag är fruktansvärt osugen och vill hellre läsa någon kurs. Så jag har pratat och mailat med studievägledare och andra administratörer, men alla säger samma sak: Det finns inga lediga platser. Men idag berättade växjöiterna att dom nyligen bytte till kursen ekonomisk historia, så jag letade upp namnet på kursansvarige och mailade.

 

Jag

Hejsan Kerstin!
Mitt namn är Glenn Svensson och jag är väldigt intresserad av att delta i din kurs. Jag talade med några kompisar som berättade att det hoppat in ganska nyligen. Så jag tänkte fråga om det går bra att byta till din kurs? Jag ska egentligen skriva uppsats nu, men föredrar att göra detta på våren istället.

Tack på förhand!

MVH Glenn

 

Kerstin

Hej!
Tyvärr kan vi inte ta in fler på kursen denna termin.
Hälsningar
Kerstin Berndtson

 

Jag

Jaså, är du säkert på detta? Enligt www.studieplatser.nu så finns det platser kvar?
MVH Glenn

 

Kerstin

Står det verkligen så idag. Vi bestämde i måndags att det skulle tas bort från studera.nu.
/ Kerstin

 

(Notera att hon slutar använda Hälsningar, nu är det bara /Kerstin)

 

Jag

Ja

http://www.studieplatser.nu/search.asp?page=3&grupp=%7CAlla&amne=&skola=22%7CG%F6teborgs+universitet&heltid=2&distans=1&kurs=1&sommarkurs=1&program=1&net=1

/Glenn

 

(Jag gör självfallet detsamma, vill inte hon vara trevlig så tänker inte jag vara det heller.)

 

Kerstin

Hej!
Du har rätt det, det står fortfarande att det finns lediga platser kvar på kursen så då får du väl börja då. Kom imorgon klockan 10.15 till sal Husaren, Pilgatan 19A då det är lektion. Du kan komma in och registrera dig hos mig antingen före lektionen eller på rasten. Adressen är Skanstorget 18.

Hälsningar
Kerstin Berndtson

 

Victory is mine!

 

Tom Petty & The Heartbreakers - Learning to fly

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback