Regn

Idag trotsade jag varenda signal från kroppen och kämpade mig upp klockan halv nio. Jag lyckades urvaket och något försenad ta mig till skolan eftersom vi tänkte plugga lite inför seminariet på fredag. Dock hade läraren inte lagt ut våra seminariefrågor så det slutade med att vi snackade skit någon timma innan vi tog lunch. Köttfärslimpa, potatis och lingon, det var förbannat gott. Sen man flyttade hemifrån har ju, den annars så genomtråkiga, potatisen blivit en riktig lyxmåltid.

***

Nu öser regnet ner och jag väntar på att nya Call of Duty ska brännas klart så jag kan döda lite nazister och sitta inne med gott samvete.

***

Dagens klurighet:

En man är ute i skogen, han är beroende av sin medicin, han ska ta två tabletter som ser likadana ut men innehåller olika ämnen varje timme. Han har sin första dos, alltså två tabletter i sin högra bröstficka och sin andra dos, som ska tas en timme senare i sin vänstra. Men mannen snubblar och tappar alla tabletterna på marken. Nu ligger de fyra tabletterna huller om buller på marken, det är alltså två sorters tabletter. Äter han tre eller fler så dör han, äter han två som är samma så dör han, äter han en så dör han. Hur ska han göra för att veta vilka tabletter han ska äta?

***

Paul Dianno - Running free

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback