Karlstad

Jag tycker det är häftigt att när man ska upp till något viktigt, alltså inte föreläsningar eller så, men om man ska åka iväg någonstans så verkar kroppen veta om detta och vaknar automatiskt innan klockan ringer. Min är dock lite sämre på att hålla koll på tiden så just nu har jag legat vaken sen halv fem.

Såg dock att att Friday Night Lights har börjat gå igen, så där har jag två nya avsnitt att kolla igenom på bussen, lägg sedan till The Office och South Park så kan det bli en trevlig bussresa. Jag hoppas dock att dom har eluttag så inte datorn dör efter någon timme. Men jag borde egentligen plugga hela resan, jag har haft svårt att motivera mig och Parker och Tengwall verkar ligga en bra bit före mig i plugget.

***

Jag ska alltså till Karlstad, för arbetsintervju hos Ernst & Young. Jag är lite nervös, men har förberett mig lite så jag hoppas det går bra.

***

Dagens historia lektion:
Under julen vid första världskriget 1916 var soldaterna så oerhört trötta på allt dödande så sidan med fransk- och engelsmännen började sjunga julsånger från sina skyttegravar. Tyskarna svarade sedan med att sjunga julsånger tillbaka från sina. Man enades sedan om vapenstillestånd, och bytte istället varor med varandra, Skottsk whisky mot tyskt bröd. Efter detta tyckte soldaterna att kriget borde upphöra, men man blev tvingade av högre befälhavare att fortsätta.

Show a little faith, there´s magic in the night

***

Gryningens pack-playlist:
Billy Bragg - Between the wars
Eric Clapton - Wonderful tonight
Minnie Riperton - Lovin you
Shakra - I will be there
Green Day - When I come around
Johnny Cash - Heart of gold

Håll tummarna för mig idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback