Inget jobb

Det står nu klart att jag inte är önskad hos Ernst & Young, Karlstad. Det var själfallet synd, jag tycker intervjun gick jävligt bra och mentalt hade jag redan ett kontor där. Men nu får jag som sagt bo kvar i Götet så jag försöker glädjas åt det.

***

Idol igår, jag tycker Calle var bäst för dagen, Erik ovanligt dålig, Tove helt okej, Mariette blir såklart fyra och om en vecka så slipper vi se Reza mer.

***

Idag har jag dammsugit sen första gången jag flyttade in, som allt annat i detta hus, föll även dammsugaren isär när jag ställde ner den på golvet och jag fick börja meckla med att bygga ihop den innan jag kunde skrida till verket.

***

HM i Nordstan borde utöka antalet provhyttar, där är alltid en kö på minst 3 personer och det är förbannat avtändande. Särskilt denna årstiden när man står och svettas i sin vinterjacka av att vänta sin tur. Det slutar med att man känner sig så förbannat obekväm och stressad så man skiter i hur bra plagget sitter, man vill bara ut därifrån.

***

Har börjat lira Forza Motorsport 3, det är riktigt snyggt och tycks ha väckt mitt xbox-intresse igen.

***

Den största sorgen över att jag inte fick jobbet är nog att jag måste börja fokusera på omtentan i Retailing in the Market Channel. Det som driver mig mest att få jobb är att slippa plugga, det som driver mig att plugga är att slippa jobba!

***

När jag var i Karlstad, ställdes det fram en After Eight-kartong på bordet, men någon i sällskapet envisades med att lägga tillbaka tompappret i kartongen, när man sen ska ta en bit och tvingas gräva bland tompapper blir man frustrerad. Jag bryr mig inte om vem det var, men sluta upp med det.

***

En stor glädje över att jag inte fick jobb är att jag kan fira julen helt utan stress hemma framför kakelugnen med en tallrik i knäet. Modern ekonomisk historia, som jag nu läser, är knappast något som kräver många studietimmar.

***

Grattis som fan Roback förresten, glad att du fick en av tjänsterna!

***

Ser fram emot söndag, det är nog första gången? Men idag är det lördag så då ska vi partaja!

Owen Paul - My favorite waste of time

Kommentarer
Postat av: Limp

Angående after eighten. Jag tror det är Ida!!

Tråkigt att du inte fick jobb Glenn! Vi får försöka klara oss utan dig :(

2009-11-15 @ 14:43:26
Postat av: GLN

Jasådu, hon ringde nämnligen innnan och sa att hon trodde att det var du! Hrmm...

Ja det var synd, men det blir nog bra, jag är nog menad för större saker, du vet lokalvårdare eller något?

2009-11-15 @ 22:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback