Fredagsfylla och lördagsmys

Utgång igår, Diana firades, hon har fått jobb på KPMG. Det är inspirerande när folk runt omkring en får jobb, det inger liksom hopp samtidigt känner jag ofta en gnutta avundsjuka också. Men det är nog fullt naturligt. Sedan begav vi oss till Lounge, första gången vi prövade det stället, men jag tycker det var ganska litet. I Göteborg verkar det som att dom bygger uteställena på höjden. Ofta är det tre-fyra våningar, men varje våning är ganska liten. Det var en trevlig kväll iallafall.

Grattis Diana!

***

Som en otäck följd av gårdagen kändes inte en lördagsfylla som det bästa alternativet så när Ida ringde och erbjöd sig att bjuda på mat föll sig svaret ganska självklart. Så idag blev det filmmys istället. Kvällens höjdpunkt måste varit när Ida sitter och zappar mellan kanalerna och ser filmer som Land of the dead, Haunted och Psycho 3, då bräker hon ur sig:

"Va fan, är det nån jävla rysartema idag eller?"
"Ja, det är Halloween" Svarade jag.

Maten var erhört god dock, tack för den!

***

Jag fick ett jobb i veckan också, via Manpower. Ett monotomt industrikneg som egentligen bara verkade handla om att packa ner varor i kartonger. Men det var oerhört bra betalt så det duger fint som extraknäck.

***

Erika fick lämna idol i fredags, jag tycker det är skumt att inte Rabih åkt ut än, jag tycker det är ännu skummare att Eddi alltid får sjunga om, jag tycker det är ännu ännu mer skumt att man har ett så tråkigt jävla tema som Las Vegas!

Det borde inte vara en massa teman i Idol. Jag tror inte Bob Dylan kan sjunga schlager och jag tror inte Eminem kan sjunga metalrock. När artisterna släpper skivor i framtiden kommer dom ju knappast kombinera stilar så istället för att bevisa sina färdigheter inom alla områden tycker jag det vore bättre att de uppmuntrades att göra vad det själva vill. Fame Factory var ett bättre program på det sättet.

Twisted Sister - Love is for suckers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback