Bustrip

Ett kort återberättande om dygnet i Karlstad:

Jag vaknade vid halv fem, insåg ganska omgående att kroppen betraktade sig själv som utsövd och tog en dusch innan jag dagen till ära åt lite frukost. Det är sällan jag gör det, men ska man sitta i en buss 4 timmar så kanske det är lika bra täntke jag


Det avnjöts en bland-musli på en bädd av fil med vaniljsmak samt två pågenmackor med ost därtill


Jag gav mig iväg i ganska god tid med fick ändå springa för att hinna med spårvagnen. Väl framme på stationen hade jag ändå 20 minuter på mig att lokalisera rätt buss. Ett ständigt orosmoment i mitt liv är när jag är ute och reser, jag är som en gammal tant och hennes kaffebryggare. Även om jag ser att det står Karlstad på bussen så kan jag fortfarande bli nojjig ett tag efter jag har satt mig.

Swebus skriver på sin hemsida att strömuttag finns, men inte på alla bussar. Detta innebär förstås att man har EN buss med eluttag, och det var inte min så datorn dog efter någon timme. Men jag hade en tenta att plugga till så då läste jag lite istället.


Såhär kunde det se ut

Väl framme i Karlstad mötte jag upp Roback som anlände i samma tid från Uppsala. Sedan kom Revisor Nilsson och ledde oss hem till hennes lägenhet där vi skulle inkvartera.


Såhär stod det på hennes dörr, jag vet vad ni tänker, men Micki bodde faktiskt inte på första plan.

Sedan gick vi ner och träffade Bilhandlare Nanberg, som tydligen uttalas Nannberg men man får inte stava det så, och lunchade med henne. Jag åt en laxsallad. Den var god.
Tiden hade sedan kommit för Roback att gå på intervju och bli grilllad, Micki gick tillbaka till kontoret och Nanberg likaså. Jag gick hem till Michaelas och strykte mina fancy-pantsy och skjorta och kände hur pulsen långsamt började öka takten.

Efter ett tag sms:ade Vinberg och ville, nä förresten hon krävde att bli uppmött på stationen. Eftersom hon hotade med att sitta kvar där och tjura hela helgen om jag inte gav mig ut i regnet och guidade henne genom enda svängen som vägen hem till Michaela innebär tvingades jag ge in till detta hot.

När vi kom hem igen började jag byta om lite smått och då började man verkligen känna nervositet. Det är andra gången i mitt liv som just Vinberg sitter bredvid och hånar mig för detta. Under talet vid vår examen placerades jag brevdvid Vinberg, som var snäll nog att hela tiden påpeka hur långt tid som återstod innan jag skulle kliva fram till podiet.

Efter en och en halvtimmme kom Roback tillbaka, han hann förvarna mig lite om vilka frågor som skulle dyka upp och berättade att han kände sig nöjd. Ytterligare en liten stund senare gav jag mig iväg...

Jag tänker inte på in mer på intervjun än att säga att jag tyckte den gick bra och är nöjd med 95% av mina svar.

Efteråt, hängde vi en stund hos Micki innan vi tog bussen till Casa De La Nanberg, även Granlöf hade anlänt. Det bjöds på en kycklinggryta med wok och ris, mycket gott! Till den drack vi lite Rödvin och kikade sedan på idol medan vi drack mer rödvin.



Sin vana trogen satt Mickis och blev generad när hon såg Peter Jihde titta in i Kameran, eller "på henne" som hon brukar uttrycka det. Hon tycker han är söt.


Linnea tyckte att jag var söt och satt och luftpussade mig, Bea såg misstänksam ut.

När tiden var mogen susade vi in till stan och gick ut på något ställe vars namn jag inte minns.

Dagen efter mådde jag lite uselt och var tacksam att jag endast stannade en dag, men otacksam över att jag inte valt att åka tåg.

TACK FÖR EN TREVLIG HELG GIRLS, JA DU OCKSÅ PER!

***

Jag bommade förresten min tenta i måndags, men har svårt att bry mig. Nu sitter jag mest på nålar över beskedet som skall komma i början på denna veckan.

***

Ulf Lundell - Hon gör mig galen

Kommentarer
Postat av: Limp

1. Ja det uttalas Nannberg, men man får inte stava det så!

2. Söt var du!

3. Koriander!



Tack för häljen

2009-11-10 @ 16:48:02
Postat av: GLN

1. Jaha, ska åtgärda det

2. Tack, det var du oxå, vi har ju positiva kurvor i takt med drickandet, det är bra!

3. Okej



Tack själv, det var mycket trevligt!!

2009-11-10 @ 16:51:24
Postat av: Anonym

haha.. din jäkel.. tagit två bett på mackan.. du måste vart hungrig

2009-11-10 @ 23:53:45
Postat av: GLN

Ja, det tog ju lite tid att förbereda kameran...

2009-11-11 @ 00:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback