Sommar

Jag brukar alltid ha saft hemma. Jag är dock ingen stor saftkonsument, Jönsson tömmer exempelvis en flaska på en vecka. Jag tycker snarare det kan vara gott med ett glas någon gång i veckan. Förra veckan när jag handlade på maxi gick jag förbi saft-hyllan och såg en billig euroshopper variant, jag tänkte inte mer på saken utan slängde ner den i korgen och gick vidare.



När jag blandade mitt första glas, tyckte jag det blev ovanligt svagt. Tog lite mer saft nästa gång, men det var fortfarande smaklöst. Tredje gången bröt jag 1/4-dels regeln men innan jag hann smaka såg jag etiketten. Det är inte saft, det är Dryck med smak av apelsin (!!) Iallafall så är den här drycken inte god, så håll er undan!

***

Lina var här och hälsade på i torsdags, blev lite catch-up om vad våra gamla klasskompisar hittat på och om KFFs fältherre Rydström då de är bekanta. Det var trevligt. Lina är dock undantaget som bekräftar att kvinnor är bra på att göra fler saker samtidigt. När fotot togs var en bilkrasch och en plötslig död oroväckande nära.




***

I fredags krigade vi med uppsatsen och kalkylen, kalkylen börjar bli klar och skall presenteras idag. Kvällen ägnades åt presentletande till Ankan & Ellas 25-års fest.

Festen som gick av stapeln i lördags var trevlig. Vi hade fått små uppmaningar på lappar som skulle utföras under kvällen. Den ende som dock verkade följa detta slaviskt var Filip som genast tog grillverktygen och inte släppte dem förrän siste man ätit upp.

Sedan delades vi in i lag och tävlade, först en nynn-tävling, där mitt lag trots musikaliskt och rytmiskt fulländat nynnande inte lyckades knäcka Oboy av Peps Persson. Sedan var det ett moment där vi skulle imitera kändisar utan att prata. Här sopade vi banan med motståndet och vore det inte för att Persson börjat bli full och vill förstöra matchen med petiga domarbeslut hade segern varit i hamn.

På kvällen drog vi in till kåren, ett annat gäng stack till byttan. Där var som vanligt, vilket är både bra och dåligt.

Jönsson hans polare och deras respektive hade varit på byttan i lördags och vi pratade om varför folk går dit. Vi tycker att byttan är ett ställe där man går med kompisarna och sitter ner och tar en öl alternativt äter en bit mat med flickvännen. Men ungdomar verkar anse att det är ett uteställe, dit man går för att supa sig kalasfull, dansa och springa runt och ragga. Det är enligt oss en stor missuppfattning.

***

Idag ska vi ut till Timmernabben och presentera kalkylen för vår uppdragsgivare, Lindeby. Vi måste dit idag eftersom vi ska ställa lite frågor om dennes nuvarande uppfattning om sina produkter, sedan ska vi skriva in detta i uppsatsen under några stressiga dagar innan den slutligen lämnas in och vi kan ta sommarlov.

***

Inget nytt på jobbfronten, men titt som tätt får jag lite mail i stil med "tack för din ansökan, vår rekryteringsprocess börjar snart..." så jag lever på hoppet.

***

Detroit vinner Stanly Cup i år igen och jag stör mig på att jag inte satsade några hundringar på dem innan säsongen.

***

Just de, rubriken, det är sommar nu. Igår cyklade jag efter en pizza vid åtta-tiden i shorts och t-shirt och det var varmt som tusan, Sommarvindarna är här, gött!

Nu ska jag ta tag i den här eländiga dagen!

Richard Marx - Endless summer nights

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback