NHL

Sverige spelade på tok för mesigt, därmed inte sagt att det hade gått bättre med Douglas Murray, snarare sämre, killen kan inte åka skridskor. Men det saknades kraft och tacklingar i svenska truppen idag tycker jag.

Frånsett hockeyn hade vi en trevlig kväll, då Tengwalls, Micki och jag själv stod för chipsen igår, bad jag Roback köpa en påse ikväll. Han köpte två, själv öppnade jag en påse wienergum, Tengwalls hade med sig micropopcorn, Micki försökte skaffa hemmafru-poäng och hade med sig negerbollar, ja just det, NEGERBOLLAR, så har vi alltid kallat dem och det ruckar jag inte på! Vidare så hade Jönsson med sig jordnötsringar så det blev ett jävla matkalas och nu är jag mätt som fan.


***

Vi hade för avsikt  att gå ut efter hockeyn, men vi blev lite kvardröjda, dels av min underbara insats som DJ och av diverse drickande. När vi väl enast om att dra till Harrys så visade det sig att regnet börjat porla ner.  Väl utanför ändrade vi oss, så nu har jag stått och tuggat med Nanberg (avundsjuk på såna udda namn) och Roback (också coolt men påminner om en sengångare) om diverse saker, så vi stod här och slog ihjäl någon timme. Nu ska jag städa upp efter grisarna jag kallar mina klasskamrater. Dock behöver jag knappast diska skålarna för jag tror Micki tömde dem grundligt. Gissar att någon måste springa 5 mil imorn i ren fettmaångest.

***

Dök upp några roliga samtalsämnen under kvällen, bland annat ett om något telefonsamtal som iallafall jag hade haft rejäl äääängst över! Hahaha!

***

Nu blir det hockey!

The coral - Dreaming of you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback