Mellan frukost och dusch

Riktigt gott väder idag, kom precis hem från parken och två vinster i cykelboll, men vi tar det från början.

I torsdags, alltså sista April som firas istället för första Maj så var vi hos Tengwalls. Vi träffades tidigt och hade dagen planerad med lekar och diverse påhitt. Dessvärre var vinden snorkall och vi hann endast uthärda ett parti Crocket frånsett den obligatoriska grillningen. Crocketen vanns självklart av mig och Roback, detta anses dock ganska uppenbart eftersom det inte ens nämns i diverse bloggar. Sedan flyttade vi in och kastade dart, lirade Guitar Hero och tjabbade om vilka låtar som skulle spelas. På det hela taget en jävligt trevlig kväll.

***

Igår var jag lite seg och blev liggande framför tvn hela dagen, närmst en aktivitet kom jag väl när jag, Jönsson, Danne x 2 tittade på Kalmar FF:s första vinst för säsongen. Medgångssupporter som jag är är jag övertygad om att - Nu är vi på gång!

***

Idag vaknade jag kring elva, ringde Tengwalls och äskade om någon aktivitet. Vederbörande var positiva men var tvunga att äta frukost, duscha och något annat som tog 2 timmar. Det här gav mig en flashback till Ullis och den universella lagen om att kvinnor inte kan bli klara på under en timma. Oavsett vad de ska göra, så tar det tid helt enkelt. Väl i parken låg redan Micki, Katta och Linda (?) och brände baconet när vi kom dit. Vi blev dock ganska rastlösa och hittade på en egen version av fotbollstennis, det höll oss i rörelse och satte även lite rotation på fläsket.

***

Nu blir det en dusch sen planering för eventuell utgång!

Ulf Lundell - Lycklig, lycklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback