Gott och blandat

Föga aktiv dag idag. Jag har gjort lite modeller till vår uppsats och vi kan inte göra särskilt mycket mer innan vår uppdragsgivare återkommer med sina kostnader.

***

Tömt mobilen på lite valborgsbilder, jag har, som synes, en mindre flashig kamera.

Inledningsvis har vi en bild på Roback och Michaela. Jag vill minnas att Robacks glädje rotar sig i vår Crocketseger. Michaela är mest glad för att hon blev bjuden.



Diana blir som en trimmad kanin när hon dricker och eftersom hon är i ständig rörelse fastnar hon sällan på kort. Skälet till att hon sitter lite halvt ner, med endast en skinka på soffkanten är att folk hela tiden envisades med att byta låtar. Varje gång detta inträffade började det ryka ur fröken Ask:s näsborrar och snabbt som stålmannen var hon framme vid laptopen och bytte tillbaka till sitt ursprungliga låtval.


Nästa bild fångar den ovanbeskrivna situationen. Man ser tydligt hur Roback basunerar ut sitt missnöje över Asks ingripande. Hampus spelar rollen som den gode värden och tar varken gästernas eller frugans parti. Han sitter mest och tjurar över att han äter medicin och inte får dricka. Den tredje lille knotten är ointressant och berörs ej mer i bloggen.


Vid den här bilden har mitt minne övergivit mig, men man kan ju tänka sig att Michaela gör sin imitation av nationalekonomi doktorn Petré. En annan teori är att någon försökte bjuda Michaela på chips, varpå om biter ihop likt en agent ifrån Royal Air Force under förhör hos KGB, med motiveringen vill man vara fin får man lida pin. 



***

Härromdagen när jag och ankan handlade på Maxi, hittade vi hamburgerbröd som var en dag gammalt och redan mögligt. Så syna ert bröd noga - vi tror att Maxipersonalen fifflar med sin datum-märkning.


***

Sverige - Kanada ikväll, ska bli riktigt kul! Sen blir det antingen rockkvällen på kåren eller nhlkväll med pojkarna. Jag funderar fortfarande.

Bob Dylan - Blowing in the wind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback