Finito!

Äntligen! Igår satt vi på BBS och läste igenom vår uppsats i några timmar för att eliminera stav- och eventuella syftningsfel. När jag sedan kom hem satt jag ytterligare några timmar och krigade med Word och dess många automatiseringar för att snygga till vår layout. Detta föranledde att Champions League finalen missades, jag hade tvn på, men var väl medveten om att om jag förflyttat mig till soffan hade jag somnat och missat inlämningstiden. Men till slut blev den klar och mailades iväg och klockan 23:30 kunde jag starta upp spisskrället och laga middag.

Men glädjen blev inte långvarig, imorgon ska opponeringslistan mailas in. Vi har fått en riktig jävla skituppsats. Inte i bemärkelsen att den är tråkig, den är bara riktigt usel. Det är felstavningar, syftningsfel, bortglömda versaler, ja hela jävla layouten är ett skämt. Jag hade hellre läst igenom en välskriven dubbelt så stor uppsats. Jag, som är lite tysk i mitt tankesätt, tycker att man ska ställa lite krav på folk. När man läser tredje året på en högskola ska man kunna stava och formulera sig korrekt annars ska examinatorn bara kasta ett öga på verket, rulla ihop det och slänga det i sin papperskorg samtidigt som denne överlägset säger -gör om, gör rätt!

Men nu är jag iallafall färdig med min del av opponeringen. Så nu, för ungefär fem minuter sedan började mitt sommarlov.

***

Eftersom jag vet att Reimhult är en trogen läsare av bloggen vill jag upplysa herrn om att era två veckors sökande efter stavfel visade sig vara otillräcklig. På biblioteket idag, när jag sitter och försöker tyda kråkfötterna på uppsatsen framför mig stördes jag åtskilliga gånger av små -Yes! Det var Michaela som gladeligen kunde rödmarkera ännu ett ord i vad hon beskrev som en dussinuppsats.

***

Imorgon blir det lunch, för intresserade, på Byttan 1300. Vi skulle gått dit idag, men väder och kommunikationsstrul satte nålar i den ballongen.

Jag har varit sugen på tacos ganska länge nu. Så härrom veckan hade jag lyckats övertala Tengwalls att följa med till KM för att avnjuta en tacobuffé där, men givetvis hade jag glömt bort tiden och vi landade på Pipes of Scottland istället. Pipes var förvisso gott, men någon tacos var det inte och suget bestod.

Så när jag idag, först blivit pluggat i tron om en Byttanbuffé, fick besked om att lunchen ställts in så kämpade jag mig genom blåst och regn till Maxi. Väl framme investerade i ett dunderpack köttfärssås samt lite grönsaker. Eller grönsaker, en man behöver egentligen bara lök, men med stundande examen i åtanke fläskade jag till det med ett salladshuvud och lite majs också. Sedan slängde jag ihop maten och ökade min kockrank till 6/10. Det var jävligt gott!

***

Nu blir det en film som jag förhoppningsvis kommer somna till!

Bruce Springsteen - I´m goin down

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback