Ernst & Young-kväll

Jag klarade Beskattningsrätten, riktigt skönt! Kort därpå fick jag ett sms som läste "gratis pizza, öl och vin här". Det var från Michaela som befann sig på Ernst & Youngs studentkväll. Så jag cyklade hem, panikduschade och gjorde en blygsam entre en halvtimma senare. Kvällen var ganska trevlig, men all företagsinformation kändes ganska dryg.

***

Därefter skulle vi till puben, innan jag fick blanda mig in i diskussionen om vilken pub hade mina okloka tjejkompisar klubbat studentpuben. Det krävs uppenbarligen att man kan stå upp och kissa för att fatta att det inte finns en stol ledig på studentpuben när det är champions league semifinal mellan Chelsea och Barcelona. Så vårt besök där blev hastigt innan vi tågade vidare mot KM

***

KM var trevligt, någon timma. Sen tackar vi alla Michaela för att vi blev invaderad av ett kompani B-kändisar. Någon snubbe från tvprogrammet färjan, vid namn Alfredo, befann sig på puben. Nilsson insåg genast sin chans att öka besöksfrekvensen på sin blogg och ville ta kort på Alfredo. Jag tyckte det var underhållande och kallade över karln. Efter fotot, frågar han vad vi vill ha att dricka. Vinberg, som för övrigt blivit 244 000 kronor rikare, var ändå den som svarade fortast. Det passerade några minuter sen kom Alfredo med några glas och gav oss. Sen gick han igen.

Fy fan vad skönt tänkte jag, som inte hade några höga tankar om karln. Men ack så fel jag hade. Alfredo var endast och hämtade Producenten, Klipparen och Samuel, vars roll i dokusåpan förblir okänd. Sen satt de där och sliskade upp sig kring mina kära klasskamrater.

Jag vet inte om det var herrarnas ihärdighet, tjejernas snålhet alternativt törst eller bara snällhet som gjorde att de inte schasade iväg männen. För tro mig, kära läsare, det här var inget vackert gäng!

Iallafall så jag cirkulerade jag runt och sprang på Fleetwood som jag satt och snackade med någon timme. Innan jag begav mig hemåt.

Väl hemma, började jag äta massa lakritz, gårdagens matkonsumtion slutade alltså med: Buffe på thai silk, pizza på EY och massa salt lösgodis. Så idag har jag lidit av halsbränna.

***

Men jag trotsade halsen och struptorkan och gick till biblioteket idag, skrev två sidor till på uppsatsen, så nu börjar analysdelen också ta form.

***

Idag är det hockey, Roback, Motala, Diana, Micki, Alex, Hampus och kanske någon till kommer förbi och ska se kvartsfinalen mellan Sverige och Tjeckien. Jag har förklarat för samtliga att klädkoden under en landskamp i hockey är självskriven, men både Diana och Motala äger inga Sverigetröjor. Det tycker jag ska finnas i var mans garderob. Lustigt folk, det där. Men sen tänkte jag på saken och jag tror fan Diana har en massa Finlandströjor, den finnen!

***

Ska röja nu, några av grabbarna skulle komma tidigare så vi ska lira lite NHL innan.

***

KFF är på gång! Igår fullständigt krossade dem Hammarby, 1-4 tillskrevs resultatet, nu blir det definitivt guld!

Hockeylandslaget - H.o.c.k.e.y (nu tar vi dom)




Kommentarer
Postat av: Micki:s päron

Din inställning till klädkod och fokus vid hockeymatchen är klockren:) Allt annat är landsförräderi, men vi förstår att du inte har de lätt med alla yrhöns. Dock har vi förstått att du håller skapligt reda på dom och det är vi tacksamma för. Nu laddar vi för semi.

2009-05-08 @ 18:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback