Sommar dag 2

Nu har jag precis gjort det slutgiltliga redigeringarna på vår uppsats, så nu får de två arbetslösa beach boysen ta över. Jag vet inte när vi kommer få betyget, men får vi inte VG så kommer jag ställa till med ett jäkla liv. Den här uppsatsen är skitbra och hade det bedömts i sin helhet istället för efter 7 veckor hade den nosat på stipendium.

Men vi tog det uteblivna stipendiet bra



***

Jobbet igår gick bra. Många saker är precis som på SIFO och även om det är tråkigt att ringa, så känns det som att 4 dagars upplärning är på tok för mycket. Jag skrev på ett avtal som sa att jag inte får nämna dem i bloggar så mer än så får ni inte veta.

***

Ikväll ska vi till Krögers, det ska bli kul. Man behöver hitta på lite saker i veckorna för att stå ut med allt elände just nu. Jag har sökt lite mer jobb nu. Karlskrona, Köpenhamn, Mörbylånga och Stockholm denna gången.

Alex berättade igår att han ville ha 25 000 i lön, han fick 27 000. Såna där historier är inte alls lika roliga när man själv har ungefär samma arbete som jag hade för 10 år sedan.

***

Idag tänker vi tillbaka på de gamla sopnedkasten. Nu förtiden kan en pizzakartong ligga i min lägenhet i 5 dagar innan jag kommer mig för att gå ut och slänga den. Det var mycket bättre för när man bara knallade ut i trapphuset och dumpade all skit!

The Smiths - Frankly mr Shankly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback