Lite högre upp

Om man ser livet som en trappa, att man hela tiden klättrar uppåt iform lära sig prata, gå, skolavslutningar, oskulden, körkort och annat så tar jag imorgon ytterligare ett kliv uppåt. Jag har dock inte kommit särskilt högt sett till min ålder, men livets vinnare är knappast den som når högst utan snarare den som dör lyckligast och min trappa har hittills varit jäkligt rolig.

Men senaste tiden har jag mått lite dåligt. Under de här åren i Kalmar har man hela tiden skjutit upp den oundvikliga framtiden och istället fokuserat på nästa dag men nu fungerar det inte längre. Framtiden är här och vägen under fötterna har kommit till en livskorsning. Så just nu vet jag inte vad jag ska göra med mitt liv? Söka jobb, läsa vidare, resa, flytta, bo kvar? Jag är en person som vill ha ordning i mitt liv och när jag öppnar första ölen vill jag veta vilket uteställe vi ska besöka den kvällen. Men just nu har jag ingen aning om vad framtiden bär med sig och det är en lite skrämmande känsla samtidigt som det självfallet är spännande också.

Jag brukar själv säga att vad man än har hittat på eller vilka val man gjort hittills i livet så har man alltid haft jäkligt kul och resultatet har blivit bra. Så är det självfallet denna gången också och trots att det inte finns något facit, inget rätt beslut så intalar man sig att man måste välja just rätt.

***

Imorgon kommer päronen med sina kritiska ögon så ikväll fick jag avböja Perssons invit om en fylla och fokusera på att styra upp mitt lilla råtthål. Jag har känt mig trött som tusan hela veckan så jag tror kroppen mår bra av lite lugn och ro. Sen ska jag försöka plita ner vårt lilla tal på några små Peter Jihde-lappar.

Billy Bragg - The boy done good



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback