Karaktärer 1

Det finns vissa normer eller oskrivna regler på hur man ska bete sig i samhället. Följer man inte dessa anser folk ofta att man är lite lustig. På xxx har jag råkat ut för en sådan människa.

När två personer sitter mitt emot varandra vid ett bord är en oskriven regel att halva bordet är mitt benutrymme och halva är ditt. Den här personen väljer helt att ignorera detta och sparkar in i mina fötter över 25 gånger om dagen. Homofob som jag är tänker jag genast att han säkert är bög. Så att sparka tillbaka hade nog bara eggat honom, istället satt jag som en jävla fällkniv med mina fötter under min egen stol. Men det slutar inte där...

När vi har fika så sitter jag och Muse vid ett barbord och snackar, killen ovan kommer fram och ställer sig bredvid mig. Men än en gång struntar han fullständigt i vad som är korrekt beteende. Han ställer sig så nära mig att våra axlar nästan rör varandra. Jag blir självfallet obekväm och flyttar min barstol lite bort från honom. Vad gör han då, tänker ni. Jo han går och ställer sig på andra sidan om mig. Det är inget dåligt skämt eller halvtaskig lögn för att underhålla er. Detta är sant! Men det slutar inte där....

Igår står vi samlade för briefing, killen står såklart precis bredvid mig och äter ett äpple. Eller han äter det inte, han massakerar det. Han står där med öppen mun och tuggar som en jävla köttkvarn. Fruktsaft yr i hela lokalen och jag tvingas vässa öronen för att höra vad chefen, tre meter ifrån mig, säger.

Var man än befinner sig så verkar man stöta på sånt här lustigt folk. Det är självklart underhållande samtidigt som det är enormt frustrerande, men jag är nog ändå glad att dom finns även om jag tycker att den här snubben är jävligt obehaglig.

***

Var på stan och fikade med Rikard idag, han hittade sin cykel som blivit stulen. Jag föreslog att vi skulle vänta, hugga tjyven och öppna en burk smörj. Men den amerikanske utbytesstudenten visade sig vara oerhört oamerikansk eftersom han ville ringa polisen. Så blev fallet och efter ett långt samtal och ett antal vidarekopplingar säger polisen helt sonika. Ja men du kan ta cykeln. DU KAN TA CYKELN! Är inte detta emot svensk lag? Har polisen i Sverige så ont om resurser att de nu själva väljer att kringgå regelverken?

***

Igår började U21 EM. Ikväll spelar Sverige, men jag jobbar så jag missar den matchen, men resten av matcherna ska jag se. Det ska bli kul, men jag tvivlar på att de överlever gruppspelet.

***

Vi fick VG9 på uppsatsen, det känns helt jävla underbart. Jag tycker såklart att vi ska ha VG9, men när jag hörde att Micki och Diana också fått VG9 så tar det lite stjärnglans från oss. Men grattis ändå tjejer. Det viktigaste var ändå att vi slog Reimhult och hans tangentbordsknackare.

***

Midsommarplanerna verkar vara spikade och det ser ut som att Bergstrand bjuder upp till fest. Kan bli trevligt!

***

Nu mat och jobb!

Billy Bragg - The man in the iron mask

Puss och fuck off!

Kommentarer
Postat av: Linnet

Det känns som att sådana människor i första hand drabbar DIG Glenn. Fy fan, jag lider med dig! Men skrattar lite inombords..

2009-06-18 @ 17:46:03
Postat av: Bella

Haha! Vad nöjd jag blev nu när jag läste om han som är lite för nära.. Det var ju det vi pratade om häromdagen.. Fick mig ett litet skratt där!

Stöt lite på honom nästa gång och kolla hur han reagerar? Det kan ju bli jätteroligt och JÄTTEJOBBIGT om han verkligen är bög och du inte kan ruska av dig honom sedan..

Good Luck ;) Puss

Postat av: Glenn

Jag tror tyvärr också att det är så, Linnea!

Bella, eftersom jag tycker han är tillräckligt närgången redan så håller jag hellre min distans. Försöker vänta ut han vid rasten nu, så han går först, sen går jag när han fikat klart. Det som ett chickenrace lite grann, han sitter där och iakttar mig, jag känner det!

2009-06-19 @ 02:53:29
Postat av: Bella

Haha. Han vill ha dig! :)

Men jag håller verkligen med dig, det finns ett avstånd som man MÅSTE hålla från människor.. Speciellt när man inte känner dom så väl.

Det finns allt bra skumma människor du!

Glad midsommar :)

2009-06-19 @ 15:20:36
URL: http://noyoudidnot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback