Karaktärer 2

En annan typ av människor som jag inte förstår mig på är dem som måste vara värst hela tiden. På xxx sitter en sån här snubbe. Givetvis sitter han ganska nära mig.  När jag har sålt ett avtal så känner jag hur han snurrar sin stol åt mitt håll och inväntar ögonkontakt för att upplysa mig om att han minsann har sålt två avtal. Har han inte sålt något avtal den dagen berättar han istället om hur många avtal han sålde förra veckan. Det är precis som om han känner sig hotad och måste framhäva sig själv hela tiden.

På en av mina första arbetsdagar när vi hade varit på möte, så presenterade han sig och helt plötsligt var han helt uppe i en historia om hur han fått erbjudande om andra jobb. Riktigt bra jobb, kallade han det. Jag frågade varför han inte hade tackat ja till jobbet, men det svarade han aldrig på.

När man har sålt ett avtal får man ta en slags papperspeng som belöning, dessa pengar kan man sedan handla godis, ljusstakar och annat för i våra prisskåp. Igår fick man spela blackjack för att försöka fördubbla sina pengar. Jag hade två papperspengar, spelade skjortan av Teamleadern och gick därifrån med 27 stycken. När jag sedan går och sätter mig. Går jag och viftar lite kaxigt med min nyvunna vinst. Och den här snubben får panik. Han söker kontakt kallar, ropar, ja nästan skriker på mig.

-Glenn, öj Glenn!
-Ja
-Vann du?
-Japp, en hel del, säger jag och visar sedelbunten.
-Jag har haft mycket mer pengar än så.
-Va?
-Ja, jag har haft mycket mer pengar än så.
-Jaha...
-Jag har köpt massa grejor.
-Va?
-Ja, jag har köpt massa grejor i prisskåpet, så jag har inte några pengar kvar .
-Nehe...

Vad fan är det med killen? Jag gör verkligen inget för att reta honom han bara måste vara värst och bäst hela tiden.

Inte nog med detta, han är en usel jävla försäljare, han bryter grovt, pratar långsamt och ställer orelevanta frågor. Han är sliskig och äckligt. Han har inga framtidsutsikter, han är 24, gift, har barn och jobbar som telefonförsäljare. Ändå lever han i sin drömvärld och tror att han ska få ett guldjobb.

Igår frågade han mig om vad jag läst:

-Glenn, vad är det du har pluggat?
-3 år ekonomprogrammet här i Kalmar.
-Jaha, jag började också på den utbildningen.
-Jaha...
-Ja men jag läste inte klart, jag hoppade av efter ett år.
-Jaha, varför då?
-Äh du vet, jag kände att det finns bättre.

Han sa så, det lilla jävla aset! Visst finns det bättre utbildningar men dom kommer definitivt inte han in på. Jag tror inte han klarade av tentorna, han brud blev gravid och då fattade han det lysande beslutet att börja som telefonförsäljare för att försörja familjen.

***

Nu vänder jag mig till alla som läser detta. Ni har säkert alla träffat på en sån här person nån gång i era liv. Jag vill hetsa upp honom så han ljuger till den graden att han verkligen fattar själv att det är en lögn. Men jag vet inte hur jag ska göra? Vad jag än säger så har han gjort något mer, bättre, fortare eller snyggare. Så han kommer nappa på precis vad som helst. Så jag behöver förslag och ideer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback