Jobb

Nu är sötebrödsdagarna över. Idag ska jag börja jobba, på xxx dessutom. Det är ett telemarketingföretag här i Kalmar. Jag vet att jag är rejält överkvalificerad för jobbet, men eftersom jag inte har fått något roligare alternativ, som inte involverar 1,5 timmars pendling varje dag, så väljer jag att sitta och ringa lite. Har ni tur ringer jag upp er och tjatar om någon ny spännande produkt.

En smaskig fördel är förstås att jag bara ska jobba deltid denna sommarn. Fick en stor tårtbit tillbaka på skatten och efter förra sommarns mardrömspendling och utan någon semester så är jag fan värd ett deltidsjobb!

***

Såg Terminator 3 igår, jag har inte sett den innan, men 4:an kommer ju på bio nu så jag kände mig tvungen att se trean så man hänger med. Men jag tycker den var skitbra. Terminatorfilmerna är bättre än vad man tror vid första anblicken, jag gillar hur de väver ihop saker. Exempelvis så visas Sarah Connor ett foto i ettan, i tvåan får man se när detta fotot tas, sedan transporteras fotot tillbaka i tiden till Sarah Connor i ettan. På så sätt vävs flera detaljer ihop, mycket väl genomtänkt!

***

Kalmar är nästan tomt på vänner nu. Så igår sågs jag, Roback, Linnea och Bea hade lite myskväll innan vi skiljs åt också. Det är ju typiskt, när jag väl har mycket fritid en sommar så kommer det givetvis inte finnas någon här att umgås med!

Snart jobb nu, urk!

Hej på er!

Guns ´n Roses - You could be mine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback