Jobb dag 3

Det är till tonerna av en kurrande mage jag skriver följande. Igår stack jag, Pärlan, Limpan och Bea till Kröger´s. De lyckiga tre hade förkrökat lite innan, men eftersom jag hade arbetstid, susade jag förbi hemma och tog några shots. Sen satt vi och drack oss fulla och pratade nostalgi sent in på natten. Vi kom fram till att man troligtvis endast kommer träffa mellan 3 och 5 personer från den här klassen igen. Ju längre tid som passerar ju mindre angeläget känns det att skaka liv i gamla bekantskaper samtidigt så kommer man med tidens gång istället fokusera på att bygga upp nya. Men avsked är sorgliga.

Roback kommenterade reciterade ett avsnitt ur Linneas CV som lät något i stil med att "hon njuter av att ta en cigg under fläkten iklädd foppa-tofflor". Ja det låter inte kul nu, men jag skrattade så jag fick öl i näsan och det var obehagligt.

Bea undrade om jag hade tvättbräda "feel the steel" svarade jag.

Roback och jag provade lyckan framför Black Jack-bordet. Bägge två kastade in varsin hundring. Jag gick därifrån med två, Roback med en något sammanbiten min. Det hade gått fortare om du gett mig pengarna direkt istället, sa jag.

Annars satt vi mest och irriterade oss på att vi, efter någon timma, var omringade av studenter, gymnasiestudenter, den värsta sorten. Dom sjunger och vrålar hela tiden. När man dessutom, som i Kalmar, har flera skolor så blir det någon slags skriktävling skolorna emellan.

***

Idag jobbade jag igen, det har varit tungt, för jag var lite seg i skallen. Jag har nog inte fattat riktigt att jag är på ett jobb. Jag ser ner så mkt på mitt arbete att jag betraktar min utbildning som fullständigt onödig. Vid ett tillfälle idag tänkte jag att jag kan lika gärna gå hem istället. Som att det vore okej att skolka från en arbetsplats. Kvällens pass bidrog även till att jag missade fotbollsmatchen.

***

Penguins slog Red wings inatt, så det blir en sjunde avgörande match på fredagnatt. Det ska bli riktigt gutt!

Ha det bra Alles!

Kommentarer
Postat av: "Limpan"

Tack för den kvällen. Den var fin. Många fina citat :P

2009-06-12 @ 00:40:55
Postat av: Anonym

hahaha! Hur kan mitt inlägg hamna på bloggen när jag så TYDLIGT stavade fel på ...kod-grejen.

2009-06-12 @ 00:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback