En midsommarnatts (mar)dröm

På midsommar vill man givetvis fläska på lite extra så jag hade laddat med en 70 Absolut Mango. Det är första gången jag köper sprit på systembolaget för att dricka själv. Dagen började hos Bergstrand där vi åt midsommarlunch, sjöng nån visa och tog en hutt eller två. Sedan begav vi oss till en snubbe vid namn Gittan. Där var omkring 20 stycken, lite nytt, lite gammalt folk. Där var även en Ronnebybo till så det var en trevlig överrasking. Då är det iallafall nån som fattar vad jag säger, tänkte jag. Först kikade vi på matchen, Sverige förlorade med 2-1 över Italien. Sedan förflyttade vi oss ut till partytältet för grillning och mer sång och snaps. Här någonstans gick det snett. Jag tror klockan var runt 21.

Jag hade sagt till Rikard tidigare, att jag ville över till Öland och hälsa på lite vänner hemfirån, men han lät inte särskilt sugen. Så jag tog min cykel och begav mig iväg mot stan för att söka upp nån buss. Ibland när man dricker märker man inte hur berusad man blivit när man bara sitter still. Så var det även igår. Jag minns inte mycket av min cykeltur. Jag vet att jag pratade i telefon och helt plötsligt flyger av cykeln. Jag minns att jag tänkte: Vad fan hände? Jag var mer förvånad för jag fattade aldrig varför cykeln helt plötsligt stannade. Jag landade i det gröna med trasiga jeans, en förstöd kavaj och lite blod här och där. Här glömde jag även bort min mobil och måste ha cyklat vidare. Sen är det svart.

Plötsligt öppnar jag ögonen och står utanför Fredrikskans. Jag vet inte hur jag har kommit hit. Det är precis som att jag har cyklat i sömnen och nu vaknar upp. Jag vet inte heller vad jag gör vid fredrikskans, festen var i Tegelviken så jag har kört förbi mitt hus och fortsatt till Fredriskans. Jag känner mig iallafall ganska nöjd med kvällen och beger mig hemåt.

Väl hemma hade jag tydligen försökt prata lite med Diana på MSN, det är lite blodfläckar på undersidan av skrivbordet. Jag gav dock upp ganska fort och gick och lade mig.

0700 Vaknar jag. Pigg eller möjligt fortfarande full, jag kommer genast ihåg att jag har tappat min mobil och klär på mig och cyklar iväg och det är då det slår mig att jag vet inte vilket håll jag har cyklat eller var jag vurpade. Jag har kört till tegelviken tre gånger idag och letat som en tok i varenda buske men jag hittar den inte.

***

Ibland när jag har skött mig illa eller att den fulle Glenn ställer till det alldeles för mycket för den nyktre Glenn så brukar jag straffa honom med att stanna inne dagen efter. Så min lördag ska spenderas i soffan under ordnade former.

***

Jag hatar att vara utan mobil, jag blir alldeles nojjig och har varit det hela dagen. Stack och köpte ett kontantkort till min gamla telefon nu, men givetvis är den operatörslåst. Det är märkligt att man inte klarar sig utan mobil, internet och liknande. Att man hela tiden skall vara nåbar. Egentligen borde man stänga av telefonen några timmar om dagen bara för att få lite egentid. Det ska jag nog börja med.

Hoppas ni har en trevlig helg!

Vaya con dios!




Kommentarer
Postat av: Bella

du var ju nånstans på e40 eller nåt :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback