Död

En barndomsvän till mig dog idag. Vi lekte ganska frekvent mellan årskurs 1-6. Men under högstadiet kom vi ifrån varandra och nu hade vi en nivå där vi hälsade om vi såg varandra på stan. Vi hade inget mer gemensamt, antar jag.

Hursomhelst, så känner man igen jargongen när någon dör. Det finns det som basunerar ut det i diverse forum och uppmanar folk att placera rosor framför sitt msnnamn och liknande. Är det såhär man gör nu? En bukett blommor till föräldrarna anses av vissa vara en fin gest. Men tiden går framåt och saker och ting utvecklas så en ros framför sitt msnnamn kanske inte är så åt helvete som det låter. Jag vet inte.

En annan undran här hur många av alla som nu, offentligt, dränker sig i sorg kommer besöka killens begravning?

Jag vet inte. Jag kan ärligt säga att jag bryr mig inte så mycket. Jag tycker självklart synd om både killen och hans anhöriga. Men det känns på något sätt som att det finns en underliggande längtan hos vissa personer att verkligen förstärka såna här situationer och de inbillar sig att det stod personen så himla nära.

Jag vet inte, eller är det bara jag som är jävligt kall?

Vila i frid Chrille!

Kommentarer
Postat av: Micki

Ja... det kommer en kylig vind av detta inlägg tycker jag nog...

2009-06-10 @ 13:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback