27

Jag hade faktiskt inte en tanke på min födelsedag förra veckan när föräldrarna undrade om jag skulle komma hem. Men idag är den här. Men jag tycker inte att det är så viktigt längre, inte ojämna år iallafall. Men dagen till ära köpte jag lite frallor, wienerbröd och nån vaniljbulle. And it was goood!

***

Jag har ett tillfälligt nummer nu 0738-478749, men ett nytt simkort med mitt gamla nummer skall vara på väg så snart är ordningen återställd. I söndags cyklade jag till Media Markt och köpte en Sony Ericsson F305, jag kör numera med kontantkort så det är lågprismobiler som gäller. Men den var tuff och jag attraherades även av de vita hörlurarna med ny design. Däremot är det en sorglig jävla apparat att skriva sms och knappa på. Texten är nästan i blindskrift och skärmen har nog inte lika hög upplösning som min förra. Men jag tror man vänjer sig efter ett tag.

Ett plus är dock wii-funktionen i spelen, det funkar som ett Nintendo Wii, så jag har bowling och några andra spel där jag ska skaka telefonen för att få iväg klotet, det är lite kul.

***

Idag blev det återigen en cykeltur, denna gång, till Elgiganten. Jag tänkte åka hem på torsdag eller fredag så då ska vi fira farsan också eftersom han fyller den 4:e Juli. Så bröderna hade bestämt att vi skulle köpa en digitalkamera till honom. Så jag köpte en sådan idag. Väl i butiken säger säljaren att det inte finns något inbyggt minne och frågar om jag ska ha ett minneskort? Ja, det ska jag väl då, svarade jag. Sen när jag kom hem och ringde Simon så sa han att farsan redan hade ett minneskort. Så imorn ska jag cykla ut till elgiganten än en gång, tröttsamt!

***

Ikväll ska jag jobba 15-20, tänkte gå hem tidigare idag så jag kan se fotbollen. Det ska bli jävligt skoj, men jag tror dock att Sverige förlorar.

***

Amerikanen stack hem idag, så nu är det än mindre folk man känner som är lediga om dagarna här. Ska bli jävligt kul att komma hem och se lite bekanta ansikten igen.

***

Sator - I want to go home

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback