#1

Hampus tar upp kampen i "få så många fågelskitar på dig som möjligt" och ligger nu bara en skit bakom mig.

***

I lördags var det fest hos Tengwalls, vi började vid 15 och satt ute i den stekande solen och trivdes. Det spelades gris, pratade strunt och dracks öl. Denna festligheten var en repris från förra året och har växt till något av en favoritdag här i Kalmar så den kommer bli saknad.

Senare begav vi oss mot kåren. Persson, Fredde och några med dem, tog dock det otroligt misslyckade beslutet att dra hem och "spela lite spel". Jag cyklade med Motala och Martin, varav den senare är lika skicklig bakom styret som en deltagare från En annan del av Köping. Vi höll på att krocka allvarligt två gånger, jag fruktade skada och frågade "va fan han höll på med?". Men den spritglade Vimmerbyiten bara skrattade till svar.
 
5 minuter innan vi anlände till Kåren hade en person på den fullsatta gräsmattan fattat det själviska beslutet att röra sig mot entren. Detta resulterade förstås i en massträngsel och när vi kom fram bestod gräsmattan bara några hundra ölburkar som vittnade om vad som en gång var. Kön var säkert 100 meter så vi bestämde oss för att dra till stan.

Väl framme bjöd ett litet SSU-tält på kaffe och geléhallon, det smakade fint. Sen tog vi sikte på O´learys. Reimhult fick dock inte komma in. För full! Hette det. Jag fick för övrigt inte heller komma in på grund av min Famous Grouse som låg, trodde jag, säkert gömd i min ryggsäck. Så vi tog ett varv runt byggnade Martin, för att han skulle nyktra till. Jag, för att dricka upp min whisky. Ett varv senare hade jag nyktrat till och klassens lilla fiskare druckit upp min whisky. Följden blev inte skonsam för Reimhult som tågade runt på Larmtorget, likt en efterbliven orienterare med Michaela som stöd-krycka. Innan han slutligen beslutade sig för att gå hemåt.

Vi stack dock vidare till kåren. Där var sand och trevligt!

***

Opponeringen över nu, skönt! Ikväll blir det några kalla på Krögers!

Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback