The times they are a changing

Följande inlägg är oerhört tråkigt, men det är rätt och slätt en update över det senaste stressiga dygnen.

Det har varit en händelserik vecka. I måndag fick jag välkomstbrevet från Handels i Göteborg, jag upptäckte då till min förskräckelse att uppropet var redan tisdag den 18:e. Jag fick panik, eftersom jag måste fixa lägenhet i Gbg samt hyra ut min i andrahand på bara en vecka. Så jag mådde skit och tyckte synd om mig själv i några timmar. Sen stack jag till jobbet och sa upp mig. Väl på jobbet satt jag och uppdaterade blocket som en tok och tog mig även friheten att ringa på lite lägenheter och studentrum.

När jag vaknade vid 10:30 i tisdags slås jag direkt av ångesttankar över min oroliga livssituation, så jag ringde på några lägenheter och frågade om jag kunde komma och titta. Sen bokade jag ett tåg till göteborg och stressade ner till stationen kl 12. Kom fram till Gbg strax efter 16, Diana, den ende jag vet som gör mindre än mig i sommar, var där och mötte mig. Sedan tog vi en Kaffe och begav oss till Kålltorp för att titta på lägenhet #1. Den var fin. En mysig liten vindsvåning, med egen ingång, ett ganska begränsat kök och egen toalett och dusch. Det var snedtak men själv golvytan var nog ungefär 30 kvm. Kärringen gillade mig och jag gillade henne så jag bestämde mig för att ta den.

Så from 1 sept heter jag Glenn och bor i Göteborg.

Sen stack vi hem till Tengwalls där, förutom en blå plastmatta på golvet, allt var sig likt. Vi åt en utsökt måltid och tog några öl innan vi begav oss neråt Linnéplatsen för en krogsväng. Hampus stack förståndigt nog hem lite tidigare eftersom han stiger upp 06 och jobbar. Diana och jag drog vidare till Avenyn och tog ytterligare några glas innan vi begav oss hemåt. Dagen efter stack vi till vår framtida skola och spanade in bygget. Det såg pampigt ut och det ska bli skoj när allt drar igång. Sen fikade vi lite innan jag satte mig på ett tåg tillbaka till Kalmar.

På det hela taget en stressig men trevlig resa. Och nu mår jag jättebra, jag är riktigt lättad över att ha ordnat en bostad.

***

Igår kväll mailade jag studenkåren i Kalmar en annons om min lägenhet, som jag nu har för avsikt att hyra ut i andrahand. Dels eftersom jag tänker göra en hacka på skrället men även eftersom min gbglägenhet var möblerad. Telefonen har gått varm idag men första gubben som ringde tog den över telefon så jag ska skicka upp kontrakt till honom. Sedan återstår det bara att packa några flyttlådor och hutta in dom i källarn samt kasta ner lite kläder och datorn i en bil och dra till götet så är allt som det ska vara.

Jag tycker att jag är hemma i Ronneby alldeles för lite så jag skulle egentligen åkt hem i tisdags men bostadsproblemen satte käppar i hjulet för det så jag stack hem idag istället. Det är skönt att vara här, men jag har inte hunnit varva ner än. Idag har jag suttit och skrivit andrahandskontrakt och svarat på mail om lägenheten.

***

Imorgon ska vi till Jönssons, Simons tjej Sandra, alltså Tobias lillasyster fyller tydligen år nästa vecka så jag och päronen ska dit och äta middag. Det kan bli trevligt. Jag känner i stort sett hela familjen eftersom jag även har arbetat med mamma Jönsson.

På tal om Simon så har denne tydligen bestämt sig för att köpa en båt, så på måndag är det han som drar till Kalmar och plockar upp en racerbåt. Han åkte vattenskidor förra veckan, slet axeln ur led och fick åka till akuten, men uppenbarligen tyckte han det var kul ändå.

***

Och på lördag smäller det. Sailfestivalen i Karlskrona är i full gång och vi har ett grymt lag redo att spela hem herrturneringen på lördag. Balrog är med, men motivation slår klass, säger vi!

***

Jag är trött, sliten, lite ängslig och lite förhoppningsfull. Jag känner lite av varje just nu, men det ska bli skönt när allt är klart med flytt och liknande. Jag har kramp i nacken och massa utslag i nyllet av oro så nu går jag till sängs.

Hoppas ni har det bra och har ni inte det så se till att gör något åt det!

Hanoi Rocks - People like me

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett fantastiskt inlägg må jag säga! Du kommer bli den bästa Glenn i Göteborg - det är jag säker på! :) Själv drar jag nu till Karlstad för att titta på lägenhet... wiii! Vi får se till så att våra inflyttningsfester inte krockar ;)

2009-08-15 @ 11:50:11
Postat av: Anonym

Linnea I assume?

2009-08-16 @ 12:53:16
Postat av: nej det var inte jag , det var nog michaela

2009-08-25 @ 21:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback