Sensommar

Sailet var bra. Vi ställde upp med ett bra med ungt lag.

David Östergren, 87a div 1
Kristian Nilsson, 90a div 1
Anton Fransson 91a div 1
Zoltan Veszpremi 84a div 1
Fredrik Johansson 84a div 2
Fredrik Zetterström 82a div 3
Glenn Svensson 82a, div 3


Första matchen vann vi med betryggande 8-1 och satte oss genast respekt i motståndarna.

I andra matchen hade vi lite problem med ett köttgäng från Jämjö men kunde efter en stark andrahalvlek vinna med 4-2. Tredje matchen var mot ett mixat karlskronalag, som nu hade förstärkt med Oskar Eklund.

Jag har mött många riktigt bra spelare genom åren men frågan är om inte Oskar är bäst. Jag har mött Oskar sen jag var 12 år och det har alltid varit tuffa dueller. Han tröttnar dock på alla klubbar han spelar i och vänder ofta hem till Wedeby och deras divsion 3 gäng. I den serien snittar han över 3 poäng per match som back. Han har spelat i ungdomslandslaget, vunnit danska såväl som norska ligan och spelade som 17 åring med Carlskrona IF i elitserien, men redan då söp han ganska mycket och spelade ofta bakfull. För två år sedan skulle han plugga i Stockholm och ringde elitserielaget Täby, där han genast blev ordinarie och förväntades blir årets komet i elitserien. Men innebandyn tog för mycket tid för hans festande så han flytta hem efter en kort period. Hur som helst, killen har förmågan att styra matcher helt och hållet från sin backplats och är riktigt jävla bra.

Matchen blev, som alltid när man möter Karlskronalag, väldigt tuff. Men efter en höftskadad karlskronit och 2 x 6 minuter fick vi se oss besegrade med 2-1.

Vi var således tvingade att vinna sista gruppspelsmatchen för att få en hyffsad lottning inför slutspelet. Sibbamåla stod för motståndet och det blev precis så enkelt som man kunde vänta sig. Vi hade inför denna matchen även förflyttat oss till Karlskrona sporthall pga regn. Miljöbytet gynnade oss som spelande lag och vi kunde vinna komfortabelt med 5-1.

Lottningen inför slutspelet, sades inför turneringen vara som så att bästa 1an möter sämsta 3an osv. Men Lyckeby som annordnat turneringen gick ifrån detta och trixade ihop en annan variant. Slutspelstädet vi nu ställdes inför innebar att Lyckeby samt en drös div 4-5 klubbar fanns på ena sidan fram till finalen. På andra sidan fanns vi, Willands från div 2, regerande mästarna Slätafly från div 1, ett mixlag med några Balrog spelare, ovannämna Wedeby samt några andra.

Vi fattade direkt att det skulle bli en tuff åttondelsfinal mot Willands. Men efter en jämn match kunde vi slå ut dem på straffar. 

I nästa runda vänta Slätafly som imponerat mest i turneringen, samspelta, snabba och tunga, dom hade aldrig varit nära en förlust i turneringen och ska jag vara ärlig trodde jag vi skulle åka på pumpen här. Men vi tog dom, vann med 5-4, trots att de forcerade hårt på slutet.

I semifinalen väntade Wedeby igen. Vi spelade jävligt bra defensivt, men hade svårt att etablera anfallsspel. Wedeby lyckades tidigt göra 1-0, genom Oskar såklart, i slutet tvingade vi flytta upp och blottade oss dessvärre för 2-0 som också blev slutresultatet.

I finalen slog Wedeby Lyckeby, som inte borde varit i final. Både vi, Slätafly och Willands är bättre lag så det svider att säga att man kom trea.

Lottningen var en besvikelse, men efter två förluster mot samma lag kan jag inte påstå att vi var värda att vinna. Det känns ändå bra att ha slagit ut så pass bra lag som vi gjorde.

För egen del var jag helt okej, jag funkade inte så bra ihop med killarna jag spelade med. Men eftersom jag inte rört en klubba sen säsongen tog slut så skötte jag mig bra och var en bidragande orsak att vi lyckades slå ut Slätafly.

Turneringen hade dragit ut kraftigt på tiden pga vi tvingades flytta in, så vi var inte klara förrän 20:30, sen stack vi hem till Davids tjej, duschade och käkade innan vi gav oss ut i öltälten, trevlig kväll!

***

Det ska, enligt landets kvällstidningar, tydligen bli en fin höst. Jag tycker mamma natur är skyldig oss det efter ännu en halvdan sommar. Det vore trevligt om vi kunde köra lite grillpartaj utomhus eller liknande när vi flyttat till Göteborg.

***

Nu ska jag röja lite i lägenheten, det känns spännande som fan att byta miljö och få en liten nystart i livet!

Lee Ann Womack - Last Call, vacker countrydänga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback