Guld, Säffle och Sommarbandy

Egentligen ska inte blogginlägg vara särskilt långa, då skiter man i att läsa dem och skummar mest igenom dom. Men min oförmåga att uppdatera tvingar mig idag att göra ett undantag.

Guld
Kalmar FF, låg näst sist i tabellen och hade tagit 2 poäng på sina inledande 6 matcher. Jag läste att det var en av historiens sämsta starter för en regernade mästare i allsvenskan. Men sen vände det, och som det vände. På senaste 12 matcherna har Sveriges bästa fotbollslag tagit 10 segrar, 1 oavgjord och 1 förlust. Media skriver att om Rasmus Elm lämnar så kommer det gå åt pipan men jag tror inte det. Kalmar spelar bäst fotboll i landet och gör flest mål. Det blir guld iår igen!

***

Säffle

Christoffer och jag var i helgen i Säffle och hälsade på Michaela, under Säffle stadsfest. Det var en mycket trevlig visit och Sveriges yngsta stad visade sig från sin bästa sida. Vi bodde flott inkvarterade hos Curt och Maria Nilsson där vi blev oerhört väl omhändertagna. När man möts av kommentaren "känn er som hemma" är det svårt att inte trivas. Men vi tar det från början.

Jag åkte tåg från Kalmar halv elva på förmiddagen. Jag hade tidigare inte stigit upp så tidigt på ett bra tag så jag somnade ganska fort och sedan var det byte i Linköping och Katrineholm. Sista sträckan från Katrineholm delade jag säte med en Brasilianska. Jag kände mig inte på prathumör utan satt och lyssnade på musik. Efter 45 minuter gick kvinnan iväg efter en kopp kaffe när hon sedan druckit upp denna så börjar hon knöla ner den tomma koppen i handväskan. -Vad fan håller hon på med, Tänkte jag och drog ut mina öronproppar.

-Du kan slänga den här, sa jag och visade soppåsen som hängde vid mitt ben.
-Ja, jo men jag ville inte störa dig, svarade hon.
-Nä men herregud, det är ingen fara, replikerade jag.

Sen var det kört. Riktigt kört. Hon började prata och berätta om sitt liv allt från när hon flyttade från sina systrar i Brasilien till hur hon efter två misslyckade äktenskap, två skilsmässobarn och en jävla massa jobb nu träffat en Norrbagge.

Då gick Christoffer förbi, det visade sig att han lyckats utläsa staden "Katrineholm" såsom "Örebro" och att vi faktiskt anlände till Karlstad med samma tåg. Jag tog snabbt mina väskor och flyttade mig till Christoffers vagn.

Sedan träffade vi Micki i Karlstad och begav oss mot Säffle. Väl framme gjorde vi oss iordning innan middag på Den Galna Tuppen. Väl där träffade vi även Mickis vapendragare som hittills bara varit tomma namn i en blogg. Mello, Lojs, Suss, Ann, Soff och alla dom andra har nu ett ansikte. I majoritetens fall, ett jävligt snyggt sådant. Maten var god och sällskapet bättre och när hälften av tjejerna, några timmar senare, begav sig mot öltältet utanför, gick vi hemåt för lite planering.

 Moi, Christoffer & Micki                                                         
 


Lördagmorgon var det mycket som skulle fixas så vi gav oss upp kring nio, sen var det systemet och en jäkla massa andra ställen i jakt på volleybollsnätsstoplar (där har ni ett ord för hänga gubbe) Det slutade med att Curt fixade några stolpar och efter en mindre insats och ytterligare några Timell-poäng av oss var nätet på sin plats.

Volleybollplanen


Sen korkade vi upp och drack och spelade volleyboll hela eftermiddagen, följt av grillning och lite allmänt mingel. Framåt kvällen begav vi oss mot Stenhuset. Jag tror merparten gick men jag tog rygg på Therese och Isabell och åkte strategiskt nog bil.

Hoppade av nånstans i stan och när vi gått halvägs till Stenhuset fick vi nys om att det var Harrys vi skulle till så det var bara att vända på klacken och knalla bort. Jag tror dock vi fifflade in oss ganska smidigt i kön. Sedan är det, som sig bör, några timmar dimma. Som jag inte tänker försöka utreda. Men av korten att döma hade jag riktigt kul. Fick nys i efterhand om att vi bommat en efterfest, så det var lite synd men å andra sidan kan jag mycket väl ha varit på väg dit när en blinkande Pizzaskylt uppenbarat sig.


På Harrys med Isabelle resp. Susanne

                 

Söndagen bestod av sedvanlig ångest. Nu förtiden har jag det per automatik även om jag skött mig ganska bra. Samt 9 timmars bussresa. När vi stannade i Norrköping, hade jag 40 minuter på mig att hitta någon mat, så jag beslutade mig att ge mig av på kebabjakt. Men Norrköping är en dom jävla stad som inte har en sibylla eller grill i närheten av stationen. Så jag höll på att missa bussen, men det gamla löpsteget räddade mig.

I enlighet med regeln om all jävlighet så kommer det en tjockis och sätter sig bredvid mig sista och längsta sträckan. Så jag satt där som ett frimärke mot rutan och vantrivdes. Den här människan hade även valt att klä sig i ett linne. Jag tycker det är okej att vidröra en annan människa under förutsättningen att vi bägge har tröjor på oss, men att sitta nära en tjock salongssvettig person i linne är inget jag trivs med. Lyckligtvis spelade KFF och Elfsborg så jag kunde lyssna på radion och förtränga situationen ganska bra.

***

Sommarbandy
Om två veckor är det sommarens sista event. Sailfestivalen i Karlskrona. Det är Blekinges främsta festival i mitt tycke. Där annordnas även en utomhus innebandyturnering, 3 mot 3 spel med målvakter. Vi har varit med många år och det brukar komma några elitserielag också så det är ganska hög klass på den. I år har vi ett riktigt bra lag på gång och det ska bli jävligt skoj. Så nu får det bli lite intervall träning i veckan för min del så jag är fit for fight när det är dags. Iår ska vi vinna!

Sådär, nu vet ni hur jag har det!

Dagen till ära: Black Jack - Inget stoppar oss nu

P.S. Jag kom in i Göteborg!

Kommentarer
Postat av: Maria/Curt

Grattis, kul att du kom in i Göteborg.

Då har du bara ca två timmar upp till Värmland :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback