Filmnörd

Precis varit på Nilssons Café och fikat med Persson, Larsson, Linnea och Yordanos. De två sistnämna och jag hade även lite samkväm över några glas vin i lördags. Linnea har till min stora glädje lika diffusa mål i livet som jag har. Varför detta gör mig glad vet jag inte, men det är väl skönt att kunna prata om eländet med någon som känner likadant. Det var troligtvis sista gången jag såg mina forna klasskamrater på ett tag eftersom utfallet av denna veckans planering blev att jag flyttar hem till Ronneby redan på torsdag.

Det känns lite vemodigt eftersom Kalmar äntligen börjar bli sig likt nu när lite bekanta ansikten har kommit tillbaka. Men det ska bli jävligt skoj att flytta och inleda nästa kapitel i livet.

***

Jag är en riktig filmnörd och tittar säkert på 5-10 filmer i veckan. Jag förstår fullständigt folk som dömer mig för detta, men det jag tycker det är skitroligt. Jag skulle gärna provat på en karriär som manusförfattare, skådespelare eller regissör, men realisten inom mig har sedan länge insett att chanserna till att lyckas är nästintill omöjliga.

Hur som helst så såg jag The Worlds Greatest Dad igår. Det är en satir på något jag tog upp tidigare i bloggen. Hur människor reagerar när någon dör, hur folk gärna vill inbilla sig att dem kände personen som gått bort och överdramatisera sorgen. Det var en jäkligt bra och rolig film som jag rekommenderar.

En annan film som jag såg för ett tag sen var 17 Again, en charmig komedi om att få leva om high school. Skälet till att jag tar upp den är att jag tänker nästan varje dag på hur det var när jag var yngre och spelade innebandy. Jag ångrar mig att jag bytte klubb och inte försökte satsa lite mer när jag var yngre. Jag känner inte att jag har fått något avslut utan det hade varit kul att veta hur bra eller dålig jag hade kunnat bli. Jag kanske inte var så bra som jag inbillar mig men det är ändå något jag tänker på. Men nu för tiden är jag alldeles för lat för att orka träna upp mig tillräckligt. Idag köpte jag ett nytt blad till min gamle trollstav och ser fram emot kommande säsong.

***

Nu har jag skjutit upp packandet tillräckligt länge så jag är rädd att gardeboben kallar.

Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback