Dröm

Segment från natten

#1
Det är tydligen krig på gång, jag bor i mitt pojkrum hos föräldrarna i Kallinge. Sen kommer de där Rohanfolket från sagan om ringen och rider i luften över mitt hus. Jag springer ut och försöker hinna prata med dom, men de var borta.

#2
Det är kväll och jag cyklar till till Tarkett med brorsan. Jag jobbar inte där utan cyklar dit för att folk brukar vara sjuka, så jag tänker att jag säkert kan rycka in på någon maskin. Jag byter om vid mitt gamla skåp, det är orört, men jag har glömt nyckeln så jag bryter upp det med en kniv. Väl inne träffar jag Stefan och Agneta från mitt gamla skift, dom tycker det var bra att jag kom men säger att vi inte har setts på länge så vi spelar kort hela natten istället.

#3
Vi, jag och några med mig, minns inte vilka, är på fest i nån stad. Vi väntar på att gå ut och äta när en av killarna berättar att han är frisör. Eftersom vi ändå väntar så ber jag honom klippa mig lite, vilket han går med på. Ett kort tag senare vaknar jag av att skallen är alldeles kletig jag inser ganska fort att han har färgat håret på mig. Så jag står länge och försöker duscha ur kletet, när jag sedan har torkat huvudet är mitt hår, blått, rosa, grönt och har långa svarta flätor i det. Jag har även tre ringar i ena örat och ser ut som en jävla knarkpunkare. Jag blev förbannad och tänkte slå ner killen, men insåg att detta skulle sabba stämningen så jag höll god min. Men jag var arg.

Kommentarer
Postat av: Bulle med stort B

Hahah, sista drömmen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback