Sommar på ingång

Det var en förvirrad man som vaknade till tonerna av Bruce Springsteens When you´re alone i morse. Jag har alltid en lugn låt som första alarm på min mobil, då kan man vakna till utan en hjärtinfarkt, sen när hjärnan börjat fatta att nattetimman är över drar en tung låt, iform av Nomys You better die young, igång 5 minuter senare. Det hela är väldigt väl planerat.

***

Förmiddagen tillbringades på bibblan, vi hade för avsikt att börja skriva, men det blev mest sturkturering och planering. Micke "el capitano" Hartzell ringdes in för att svara på lite frågor. Micke och jag lirar i samma lag och han arbetar på Nabbens Rökeri om helgerna.

***

-Pizza? sa Persson, -Ja för fan, svarade jag, vid middagstid. Så vi tog våra stålhästar och begav oss till Södercentrum och Pizzapalatset, Roback hängde med också. Vi passade även på att titta in hos Christoffer, Perssons chef som driver ett eventbolag, han hyr nu konsums gamla lokaler i samma byggnad som pizzerian. Väl där inne, blev man som ett barn, när man såg sumodräkterna, slangbellorna och en sån där stock man ska sitta på och slåss med kuddar så ville man aldrig lämna lokalen. Vi funderar på att köra en 5-kamp med efterföljande käk och krök på påskafton, för egen del så ska jag på middag på långfredagen hemma så det är inte omöjligt att jag sticker tillbaka hit redan på lördagen.

Pizzapalatset vann SM i godast pizza. Det är en pizza med bland annat struts, kiwi och mango. Vi frågade den späda, lilla mannen hur han kom på ideen med stutskött. Han berättade tanken väcktes då han varit på en mässa i Göteborg där just strutskött vunnit någon tävling. Så vill ni vinna SM i godast pizza nästa år, kolla vilket kött som går runt om i stugorna.

Maten var utsökt och Roback beklagade att man äter för fort när maten är god. Det här är väl inget tempo tänkte jag och upplyste dem om att när familjen Svensson äter julbord kan det liknas med 5 svältande judar som precis rymmt från Auschwitz.

***

Ikväll är det AIK - Storvreta, öl hos filip eller soffhäng alá Gladan

***

Jag hatar när andra rekommenderar låtar, men eftersom jag har sån förbaskat bra musiksmak gör jag det själv ändå.

Världens bästa festlåt:
http://www.youtube.com/watch?v=woxYmS5RvFw


Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback