Man får vad man betalar för

Kalmar FF kunde ju startat säsongen bättre, jag tycker domaren missar två solklara straffar och åtminstone en av dem borde renderat i en avblåsning.

Danne visade stolt upp sin Generaldosa. Danne snusar, trots att han är student, General. Dessa små godbitar finner man sällan under 40 kronor/ dosan. Själv köper jag Kronan som kostar ungefär 20 kronor/ dosan. Jag tror det är många som har gått över till Kronan, just för deras låga priser. Men nu satsar General på Customer service och ska ta tillbaka stora marknadsandelar.


                       
                               


General har, som ni ser, investerat i någon form av högteknologisk maskin som staplar snuspåsarna elegant mot varandra. Det handlar inte om att spara plats för att öka antalet snuspåsar utan enbart om att påsarna ska ligga snyggt i dosan. Om Generals omfattande försäljningskampanj givit utslag är fortfarande oklart. Men såg man tidigare inga skäl att ge 20 kronor extra för en dosa General så vet i tusan om man gör det nu heller.

P.S. Jag vet vad ni tänker och självklart har jag beaktat möjligheten att man kanske bara har anställt lite Polacker eller Thailändare vars uppdrag är att stapla snuspåsarna, men snusen på bilden är "White" således skulle all jordgubbssmuts från deras fingrar skita ner snuspåsarna.

Kommentarer
Postat av: Micki

Det är ett intressant iakttagelse...

Postat av: GLN

Nej, det är EN intressant iakttagelse

2009-04-07 @ 13:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback