Irritation

Petter Boye har nog gjort det till sitt livsuppdrag att jävlas med oss. Just nu bråkar han om problemformuleringen, att vårt ämne ska vara applicerbart för flera företag och utgöra nytta för andra intressenter. Det finns trots detta åtskilliga fallstudier av företag och föreningar där nyttan är begränsad enbart till uppdragsgivaren.

***

Lördagen var trevlig, men jag har fastslagit att hur trevligt det än må vara att sitta och ta sig några kalla på eftermiddagskvisten så kommer det bara tillbaka och biter en i röven som en rolexförsäljare på chartern när kvällen slår in. Man var bra mör i lördags efter en heldag innehållande några folkisar under solen. Men det blev ändå en trevlig kväll.

***

Jag har börjat drömma mer och mer om att jag kör olika föremål, motorcyklar, bilar, sist hade jag även någon form av släpkärra och varje gång så kraschar jag fullständigt. Tolka det någon!

***

Nu inte detta någon modeblogg och jag är inte heller homosexuell, men idag köpte jag lite fräsiga kläder till påskafton. En snajsig kavaj och ett par vita dojjor, har letat efter det ett tag så det var kul.

***

Om 40 minuter lämnar tåget perrongen, slutmål: SM-guld. Gefle vs Kalmar. Äntligen drar allsvenskan igång.

***

Jag har snart klarat av Resident Evil, även Jake the snake och Jönsson spelar samma spel så det eggar mig att klara av det först. Men eftersom Jönssons utbildning är ungefär lika krävande som ett arbete som hissvakt så jag fruktar att han vinner. På tal om Jönsson så fick vederbörande stryk i gårdagens NHL-batalj. Men det satt hårt inne, men i sjunde matchen var det flames som hade marginalerna med sig.

***

Ta hand om er, era nypon!

R.E.M. - Imitation of life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback