Grillad

Såg precis slutet på svt:s Grillad, fy fan vilket dåligt program. Personerna som är med blir ju inte ens grillade, och skulle någon komiker råka säga något som ens kan jämföras med en grillning så ber denne om ursäkt i meningen efter.

Talang, var från Kalmar idag, men det var ovanligt blekt så idag betraktar jag mig som en Ronnebyit.

***

Varför sitter jag då hemma och plöjer igenom fredagsunderhållningen på tvkanalernas standardutbud? Jo jag har tentan i Beskattningsrätt imorgon. Plugget har gått bra och om Åkesson inte trixar till frågorna mer än vanligt ska jag nog ro skutan i hamn. Men jag ska läsa lite till inatt och ringa päronen och begära väckning, som jag alltid gör dagen innan tentan. I veckan när vi besökte Nabbens Fisk, hade min mobil slocknat under natten så jag låg och sov när Ankan ringde på här.

***

Sökte ett jobb till som Key Account Manager, denna gången på Göteborgs Kex. Det är märkligt att det lockar mer att arbeta för företag som har en attraktiv produkt, exempelvis öl, kex, choklad eller liknande. Som säljare kommer man inte i kontakt med produkten särskilt ofta så det borde kvitta vilken produkt det handlar om. Ändå känns det ju betydligt mer spännande att arbeta för Carlsberg än för Via tvättmedel, såhär.

***

Blev även kallad till en intervju på Aditro, det är ett riktigt skitjobb. Men för tillfället har jag inget arbete i sommar och jag vill bo kvar i Kalmar. Så om det innebär att jag får sitta i kundtjänst och bemöta arga gubbar som inte förstår siffrorna på sina fakturor får jag finna mig i det några dagar i veckan.

***

Igår stack jag, ankan, Roback, Diana, Ida, Linnea, Bea och hennes snubbe till O´learys och kollade på KFF och tog några bärs. Det var trevligt, men ribban på O´learys quiztävlingar är på tok för hög. Spelade även lite flipperspel, där har vi en rolig maskin. När jag blir stor ska jag ha ett flipperspel. Det ska stå i hörnet av mitt entertainmentrum där för övrigt även biljardbordet, darttavlan, projektorn och baren finns.

***

Imorn ska vi till Sandras och kolla på Björn Rosenström och -Nej, jag tycker inte Björn Rosenström är skitbra men jag ställer mig inte heller till den skaran som förtränger att man en gång lyssnat sönder några av hans låtar. Jönsson och jag har talat om att vi borde se honom någon gång, men sen har vi glömt bort det men nu ska vi banne mig göra slag i saken.

När jag va 16 så hade vårt J20-lag träningstid på fredagkvällar mellan 17-19. Detta var självklart veckans sämsta träningstid, men vi var ett gutt gäng och trivdes bra med den tiden. Efter varje, eller många träningar skyndade sig alla hem efteråt för att snygga till sig. Sen hade alltid någon av de äldre spelarna förfest, där lärde man sig diverse ölspel och shottävlingar innan vi drog ut på Rainbow. På den tiden var det väldigt spännande om man skulle komma förbi vakten eller inte. Ibland lånade vi yngre legitimation och ibland lyckades man smita in. Det var tider! Och den tiden förknippar jag starkt med Rosenström.

Björn Rosenström - Hultsfredsfestivalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback