Dement?

Imorse, eller vid 12 idag ringde mobilen, jag noterade att det var ett okänt nummer precis innan jag svarade. Personen i andra änden började prata på och verkade vara mitt inne i en berättelse. Jag försökte med nyvaken hjärna koppla rösten till någon i min bekantskapskrets. Jag tyckte han sa att det var Roback, men Robacks östgötska går inte att ta fel på. Efter ett tag avbröt jag personen och frågade -Alltså, vem fan är det? Då hörde jag Armends hånflin i andra änden. Han yrade om Beskattningsrätten, enda kursen jag har kvar innan examen och omtentan är på lördag. Så jag tackade för väckningen och begav mig till biblioteket.

Denna veckan kommer jag lägga uppsatsen lite på is, så jag klarar av beskattningsrätten. Egentligen är det en valbar kurs och jag behöver den inte då jag samlat på mig lite andra högskolepoäng, men ska man ta examen tycker jag man ska ha fixat dem programenliga kurserna. Den är dessutom obligatorisk för revisionsarbete.

***

Jag har sökt ytterligare en massa arbeten, främst som säljare. Men det är inte lätt att utläsa om en annons innebär ett jobb som innesäljare med chans till utveckling och en key account manager-post eller om det bara är ett ruttet telemarketingarbete. Idag blev jag kallad till ytterligare en intervju iallafall. Det är ett arbete som kommer omfatta mycket utbildning inom face 2 face försäljning, sedan arbetar man gentemot företag. Produkten är fortfarande okänd dock. Jag ska dit nästa vecka. Tidigare har jag även blivit kallad till Guldfågeln som ekonomiassistent, men jag tänker inte gå dit, ska ringa och avböja under morgondagen.

***

Imorgon ska vi även till Nabbens Fisk & Rökeri, för att undersöka deras produktionsmetoder och beräkna deras produktkostnader, det ska bli kul och vi har goda förhoppningar om att bli bjudna på lite varmrökt lax och romsås eller alternativt rökta räkor.

***

Såg Bride Wars igår, det var precis som väntat en brudrulle utan större överaskningar. Idag blir de The Wrestler.

***

KFF förlorade mot HBK, Halmstad imponerade lika mycket framåt som Kalmar chockerar bakåt, för tillfället spelar Kalmar riktigt värdelöst, det är mestadels långbollar utan adress och man saknar en gigant på mittfältet. Ankan och jag stod i klacken och gapade på Rydström när denne skrek tillbaka "håll käften.." någonting ropade han, det tycker jag var kul.

***

Skid Row - I remember you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback