A walk in the park

Gårdagskvällen spenderades hemma hos Smide, där jag, ankan, Smide, Filip, Gustav, Joakim och Daniel, till tonerna av skön musik, snackade skit och hade allmänt trevligt. Efter några bärs, husets grogg och en intensiv och utdragen brottningsmatch, där Filip till slut visade sig vara svagare än den till synes klene Gustaf, begav oss mot stan. Blev några blixtvisiter på O´learys, Krögers och Mollys. Jag spelade ihop till en kebab vid Blackjackbordet och efter en sådan kvällsmat sover man som en björn i november.

Ankan bjöd på några sköna poser
                    
                                                                                                          

***

Idag har vi hängt nere i parken. Solen har tittat fram och det har varit vindstilla i luften, svenskarna är snabbt i sitt esse. Alla drar på sig shorts packar ner ett gäng öl och kastar sig mot närmsta gräsplätt. Jag, Michaela, Linnea, Per och Diana gjorde desamma. Vårt sällskap idkade dock en lugnare form av solning, vi satt lungt och stilla och samtalade och drack några öl som cykelbudet Per plockat upp på vägen.

När man är ung och till viss del fortfarande klagar man på gamlingar som gnäller och bara klagar på oss ungdomar. Men idag kändes det som att vi gått över till den mörka sidan. När vi sitter där i lugn o ro så far alla knattar omkring och spelar fotboll, kastar frisbee och vissa av dem visste nog inte vad dem höll på med. Jag upplevde det som otroligt störande att ha en massa oberäkneliga, placebofulla tonåringar sparkandes på en boll i närheten. Vi höll åtskilliga gånger på att bli träffade av kastande föremål, men klarade oss bra. Självklart tycker man att ungdomarna ska få ha sitt roliga och hålla på med sitt skit men hade dem träffat mig så hade jag varit sugen på att gå ner till viken och kasta ut bollen i havet. Men det hade ju verkligen varit att korsa gränsen till att bli en gnällig, tråkig gubbe som jag själv föraktar.

***

Idag är det lördag och det ska kroppen banne mig känna av!

Noice - Ut i natten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback