Lyft på benen för fan!

Idag liksom hela veckan har det varit snorkallt här. Imorse när jag begav mig till BBS för tentastudier stod termometern på +3. När jag efter tentan, som innehöll en totalflopp och en uppryckning, begav mig hemåt så blåste det rejält. I denna storm trampar jag på för att komma hem och in i värmen, men när jag ska cykla över Norra vägen så kommer det en idiot till fotgängare. Han korsar vägen och går upp vid den lilla rampen vid trottoaren. Alltså där vi cyklister ska cykla för att undvika en decimeters fall nedför trottoarkanten. Jag ser förstås vilken väg han planerar men skiter i det, jag cyklar på. Det är sånär att vi krockar i sista stund lyfter ärtan på skallen och ser att jag kommer mot honom i en väldans fart. Då tar han ett skutt åt sidan. Men va i helvete tänker han med?! Det är väl inget bekymmer för honom att gå upp för trottoarkanten, han lyfter väl ändå benen 10 cm över marknivån varje steg han tar. Nä sånt där gör mig förbannad!

***

I övrigt en utmattande vecka. Jag har inte gjort nåt, men jag har bara känt mig hängig och trött. Laddar för sittning på lördag nu, det ska bli riktigt jävla skoj! jag kommer iklädd pennywise-outfit. Det är clownen i Stephen King´s Det för er som förträngt denna trauma-framkallande film.

Ikväll är det match, jag är inte ett skit sugen. Jag måste nog dessutom ta bussen dit igen, fy fan. "Det går alltid en bil från Kalmar" hette det i kontraktsförhandlingarna. Förra matchen gick förresten helt åt helvete, jag var helt oduglig och vi förlorade.

***

Fick ett snajsigt paket från down-under idag, det gjorde mig på gott humör!

Lordi - Hate at first sight

P.S. Efter att ha briljerat och shabblat så kommer det klart framför mina ögon på söndag KALMAR FF ÄR SVENSKA MÄSTARE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback