En dag värd att leva om?

Jobbigt morgon, kämpade mig upp ur sängen, dusch, rakning och de vanliga innan cykeln bar iväg till skolan. Tre och en halvtimma senare kommer jag hem. Sen käkade jag, tog en powernap och sitter här och dödar tid. Jag hatar att vi dör och jag ogillar verkligen tanken på det. Friedrich Nietzsche sa att man ska leva sitt liv så att man hade velat leva om det i evig tid. Gör jag det? Gör ni det? Vem fan gör det? Ingen kan förstås alltid följa sina impulser och släppa allt vad ansvar och åtaganden heter. Men på senare tiden känns det som att de grå dagarna övervinner de soliga. Men så känns det väl förvisso alltid den här årstiden. I nuläget är jag uttråkad minst 5 timmar om dygnet så det ska bli skönt när mina nya kurser startar så jag har något att göra.

***

Träning ikväll, till helgen är det seriefinal och våra tre bästa poängplockare missar den matchen. Det ska bli spännande att se om vi reder ut stormen ändå. Jag räknar med mycket speltid och ett par poäng.

***

På onsdag kommer storebrodern upp och hälsar på. Det ska bli skoj.

***

Ikväll möts ölandstalangerna Kim och Simon när AIK  möter Warberg i Superligan, som de så töntigt heter.

Elton John - Tiny dancer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback