Back in the days

Match idag, det ska bli kul. Men nu för tiden är det alltild lite småpirrigt innan matcherna. Jag minns när jag va yngre, då sket jag fullständigt i vilka jag mötte. Jag minns när jag och Jimmy spelade centrar i varsin kedja i vårt gamla juniorlag. Han var 15, jag var 13. Många motståndare var tre fyra år äldre, men det spelade ingen roll. Vi sprang fortare, sköt bättre och vann allt som oftast matcherna. Vi slog KBK, som i sin tur vann gothia cup. Jag minns att vi mötte Osa som vann skytteligan i elitserien, Jani Pakkala som vann poängligan division 1 i stort sett varje år. Dom var inte så jävla bra, eller vi sjävla var så mycket bättre då.

Jag minns väldigt väl en träning när Marie, vår tränare, samlade oss och sa att Herrtränaren ville att Jimmy skulle börja träna med A-laget. Vårt herrlag låg i division 2 på den tiden och Jimmy var som sagt 15 år. Jag blev såklart glad för hans skull, men mest avundsjuk tror jag. Jag tyckte att jag var minst lika bra.

Ikväll är det match och jag hoppas hitta tillbaka till den respektlösheten och jag-är-bäst-tankarna jag hade då!

Fear Factory - Self bias resistor

P.S. Träning efter blev även jag ombedd att träna med A-laget - som 13-åring!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaså, har du förlorat den (brist av) självinsikten? Brukar inte verka så, tråkigt att den då knappt bara räcker i trean.. Keep up!

2008-10-05 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback