Painkillers, please

Det är med smärta och frustration jag precis kom innan för dörren från skolan. I lördagens match slog jag upp min magskada. Jag vet inte om det är en magmuskel som strular eller om det är revbenen som fått sig en törn, men i måndags högg det iallafall till i magen på träningen. Detta bidrog till att jag knappt kunde springa på matchen, men jag spelade vidare ändå, eftersom jag bedömde att jag är bättre skadad än vår bänkvärmare är frisk. Men jag va ganska kass så jag vet i fan om jag hade rätt. Denna veckan blir lugn, jag har sagt att jag inte tänker träna förrän jag är frisk. Ska dock skaffa mig ett gymmedlemskap i dagarna så jag kan hålla igång konditionen lite.

***

E-handelskursen jag har börjat är precis som kursen Affärsinformatik som jag läste för ett år sedan, ändå räknas e-handel som en mf-kurs medan affärsinformatik inte gör det. Detta innebär att jag måste genomlida 7,5 poäng extra bara för att skolan ska hålla på sina teknikaliteter. Irriterande som fan.

**'*

Igår fyllde bröderna år, Jimmy är 28, fy fan. Det slog mig när jag skrev sms till han och gratulerade på 28-årsdagen, hur jävla mycket det är. Uschamig, hemska tankar!

***

Jag funderar på att lämna landet, men detta kräver förstås lite mer pengar än vad jag har för tillfället. Så antingen drar jag till Norge, kör truck och jobbar ihop lite cash eller får jag väl slita här. Jag ska iallafall till USA, tänkte jobba därborta. Sånt har inte intresserat mig innan men det känns som att jag får ta och passa på medan jag inte har nåt som håller mig kvar. Jobbigt med lägenheten och allt praktiskt bara.

***

Imorn blir de ekofest med klassen. Bowling och käk på Harrys, det ska bli trevligt.

May you have love and raiment
and a soft pillow for your head,
and may you spend fourty years in heaven
before the devil knows you´re dead


Temptations - My girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback