Butiksanställda

Kom precis hem från Buffén på Krögers, den va god. Sen drog vi till Dennis och lirade Euro 2008, de kunde väl ha gått bättre för herr Svensson. Men jag fastslog tidigt att när det kommer till tvspel är jag en hockeyspelare! Ännu en vecka till ända, en skön sådan. Startat två nya kurser som verkar intressanta och viktigast av allt, ganska lätta. Läraren i Consumer Behaviour snackade idag om att amerikanska servitörer är sämst i världen. De kommer fram och presenterar sig och berättar hela sin livshistoria. Han hatade detta. Han ansåg att en servitör inte skall synas de ska bara dyka upp när man behöver dem. Inte för att jag har stor erfarenhet av fancy restaurangs men jag håller med. Sen gick han fort in på butiksanställda i Sverige om hur efterhängsna det är och hela tiden vill hjälpa till och trycka på oss saker. Jag håller med honom till fullo. Vore jag chef över en klädbutik skulle jag be min personal vara hjälpsam med hålla sin distans.

***

Matchen sist gick bra, jag var en jävla gigant. Men jag gjorde inga poäng. Dessvärre tappar vi 5-0 och vinner med 6-5 i sudden death. Men jag vidhåller att felet är våra forwards vi slutar hålla i bollen och tappar längden på våra anfall.

***

Kalmar  FF vinner guld! Fy fan va gött!

***

Annars har veckan präglats av nostalgi. I söndags såg vi när KFF slog Norrköping, Lina från gymnasiet ringde och berättade att hon hade biljetter och frågade om vi ville hänga med. Det var längesen vi sågs så det va kul. Igår hörde ett annat gammalt gymnasiestrul av sig, det slutade med ett långt samtal inmot natten. Men det är alltid skoj att catch:a up.

***

Jag är förbannad på att biljäveln inte funkar längre. Jensjäveln har brud i Mönsterås så jag får åka en jäkla massa buss. Jag hatar att åka kollektivt. Ny lördagsmatch denna helgen så jag blir borta hela dagen, usch!

***

Fick en invit till en stor fest i Ronneby nästa vecka också, de lockar men jag tvivlar på att jag har tid. Fruktar att de blir mycket bibliotekstid framöver.

***

Jag har fått dille på House, fy fan vilken bra serie!

Patti Smith - The Warrior






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback