JAAAAAAAAAAAAA!

Jag fick jobbet i Nybro, så från och med måndag nästa vecka är jag Logistiks/ekonomi-assistent på Smurfit Kappa i Nybro. Det känns för jävla bra! Jag vet inte om det är lyckan över att slippa arbeta för Schenker i deras -30 gradiga frys eller att jag äntligen får ett arbete som känns lite självutvecklande som är störst. Men det kvittar.

Men så fort oron över en sak släpper så uppstår genast en ny. Dilemmat nu är hur jag ska hinna förbereda mig tillräckligt inför tentan sista Maj. Jag börjar arbeta redan på måndag så tiden kommer bli knapp. Ett annat litet problem är hur jag ska ta mig till Smurfit Kappa från Nybro station. När jag var på intervju så gick jag sträckan, följden blev att jag kom fram svettig och med en blodig häl. Enligt osäkra källor ska det vara legitimt att ta med cyklen på tåg och buss. Om så är fallet är dock osäkert jag hoppas det.

***

Igår var jag för första gången hos en kemtvättare. Vad fan är kemtvätt, dryclean heter det på engelska. Men som den gode Seinfeld säger så kan man väl inte rengöra något utan att blöta ner det, eller? Jag har ingen aning. Hursomhelst så är det kavajen som ska få en make-over inför vår 10-års reunion i helgen. Ska bli jävligt kul även om intresset verkar oroväckande svalt.

***

I övrigt känner jag mest rastlöshet över dagarna. Jag har mycket att göra men kommer inte riktigt igång med nånting. Och egentligen så längtar man till helgen hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis vännen, jag sa ju att det skulle gå bra :) PUSS

Postat av: GLN

Tack tack, jo det var en jäkla lättnad! puss

2008-05-14 @ 16:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback