Fortfarande sjuk

Jag hatar förkylningar, varje gång jag är sjuk så tänker jag att jag bara ska gå omkring och njuta när jag blir frisk igen. Men så blir de ju sällan, då hittar man fort nåt annat att gnälla på.

Jobbade två dagar denna veckan, Ankan och jag fick den fria rollen att städa ur en gammal källare som skulle byggas om till lager. Källaren bestod av diverse äckliga gamla saker bland annat tre döda möss, varav en av dess fick Ankan att hoppa högt och yttra något som endast kan tolkas som ett riktigt kärringa-skri.

Ullis drog till Australien i tisdags, det är lite trist att inte kunna ringa och prata med varandra när man vill. Vi kom ändå väldigt nära varandra under vår tid ihop. Samtidigt så är det säkert bra att hon åkte i det långa loppet.

Hade min första hemtenta i veckan, vi skulle göra ett experiment och skriva om det på 24 timmar. Det var hur lungt som helst, jag jobbade ändå 8 av dom timmarna. Dock fick vi bara skriva 4 sidor med 1,5 punkts radavstånd, så det var bra träning för att lära sig skriva mer innehållsrikt.

Enligt min kontakt på Academic Work, kommer jag bli kontaktad av en herre på Smurfit Kappa i Nybro angående intervju. Det oroar mig dock att denne man inte ringt än. Min hemtelefon ringde någon gång i veckan vid 06:30, jag var dessvärre yrvaken och hann inte upp och svara. Men även om det var han så måste han ju ringa igen. Måste ha de jobbet!

Det känns faktiskt bättre nu än nånsin med min utbildning, det känns som att man börjar växa in i rollen på något sätt och att jag faktiskt kan tänka mig en karriär inom ekonomi. Frågan är bara vilken väg man ska ta för att axla VD-rollen så fort som möjligt.

Stort målkalas i NHL inatt när Colorado slogs ut av Detroit. 8-2, alla mål gjordes av svenskar. Detroit, som nu troligtvis ställs mot Dallas i nästa runda känns som en tung favorit i sällskap med Pittsburgh.

Festade till det lite i onsdags, valborg. Vi drog till Harrys, det var andra gången nånsin som jag var där. Det var jäkligt skoj. Känns bättre när ett ställe är som en kombination av en pub och en club, så man har både alternativet att dansa eller bara sitta o snacka om man vill. I onsdags var dock inte övervåningen öppen, så det lär ju vara bättre drag där då.

Ska troligvis träffa Sandbäckshult nästa vecka för att snacka om en eventuell övergång, om det nu heter så när man inte spelat sen November. Fruktar dock att det kommer vara jäkligt mycket att göra i höst både med skola och eventuella arbeten. Så vi får se vad som sägs.

Plöjt igenom lite rullar med näsduken här hemma.

10 000 BC - Jag tyckte denna var bra, jag hade hört att den var rätt dålig innan, så det bidrog till att förväntningarna inte var så höga.

The Bank Job - Här hade man hört att denna "är så jävla bra" men det vet i fan om den var? Sevärd typ

National Treasure 2 Book of secrets - Den var bra, men fruktansvärt lik ettan. Flera av scenerna känns identiska.

The Great Debaters - Jävligt bra, handlar om en svart skolas debatt-lag i en rasistiska Virginia år 1935.


"We do what we have to do, so that we can do what we want to do" Bra sagt, men vad fan gör man om man inte vet vad man vill göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback