Vatten i olika former

Föga oväntat möts jag av kommentaren -Har du sett din cykel? Efter fikat idag. Jag suckar djupt och tänker -vad fan har idioterna hittat på idag. När jag kom till jobbet i morse så ställde jag cykeln i cykelstället istället för utanför ingången som jag brukar. Detta för att inte uppmana till rackartyg bland truckförarna. Men när jag såg min kära gula hoj stå på taket till cykelstället så insåg jag ganska omgående att jag borde låst fast den i något.

Jag hade sen igår brottats med tanken om det vore för elakt att ösa vatten över trucksätet för någon av dem. Men nu sket jag helt i konsekvenserna. När truckförarna satt och åt pizza, smög jag ut med en mugg vatten o öste över sätet. Vilken jävla succé! Han fick köra omkring sittandes på en bit wellpapp resten av eftermiddagen. Han blev lite bitter eftersom det inte var han som varit på mina kära ögonsten, men jag förklarade att det skiter jag i. Så länge han vägrar erkänna vem som är boven i dramat kommer jag ge mig på alla. Jag ska dock erkänna att jag arbetar i en ständig skräck för att det ska släppa ut luften i däcken för mig så jag måste gå till stationen. Men då får de själva köra dit mig.

Stack hem tidigare idag, man får skrapa ihop lösa bitar i veckan värdiga att kallas för semester. Det kom heller inte som någon chock när regnet bröt ut alldeles nyss. Det känns typiskt att det ofta är soligt och fint mitt i veckorna när jag arbetar, sen så fort det blir helg så kommer skitvädret. Men idag var iallafall tvättstugan ledig, så jag får lite gjort idag.

Ikväll blir det antingen fest eller en liten innesittarfylla! Fan va gott med helg!

Dagens låttips: John Berry - I think about it all the time
Dagens filmtips: Street kings, liknar departed, men den var inte riktigt lika vass.

En svensk och en norrman var på tur i fjällen mitt i en snöstorm. Norrmannen förfrös de mer förädlade delarna och de satte av i full fart till närmaste hotell för att få skydd. Väl framme bad svensken oroligt att norrmannen skulle uppsöka läkare för sina frostskador, men norrmannen bara skrattade och sa:
- Jag kan minsann ett effektivt knep.
Nyfiken knackade svensken snart på norrmannens hotellrum för att se vad det kunde vara för knep. Där inne satt norrmannen med snoppen i ett glas whiskey.
- Det där kan väl ändå inte fungera, sa svensken bestört.
- Läs på flaskan, sa norrmannen:
- Ballen tines.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback