Bakfylla och #25

Efter en hård helg, ett tömt visa-kort, psykbeteende över telefon så undrar man ibland om inte åldern bara är en definition på hur gammal ens kropp är snarare än ens mognad och hjärna. För i helgen var jag som en 14-åring igen, tjaffsade med folk och betedde mig som om jag ägde världen.

 Idag har jag hur som haver lokaliserat mitt visakort, eftersom Vallen-bartendern valde att behålla detta. Nu känner jag mig som en man igen. Utan mitt visakort är jag naken, jag är okomplett, en smula hjälplös och beroende av banktider. Men nu kan jag köpa vad jag vill, när jag vill. Ja, om det inte vore för att det är tömt på pengar då förstås.

I afton såg jag Kalmar FF - Malmö FF. Kalmar vann med 3-2 och Ceasar vinkades av. Han gjorde ett straffmål och läktarna exploderade, det va ett rörande ögonblick. Matchen i sig, var inget vidare. Kalmar spelade uselt och Malmö var värda att vinna idag. Toivonen var bäst på plan och har en stil som endast kan liknas med Zidane, elegant helt enkelt. Han borde in i landslaget snart.

Det är fruktansvärt lungt på jobbet nu. Idag tog jag sovmorgon en timme och stack ändå två timmar tidigare. Men jag kommer nog vara där hela dan imorn, även om det känns fel att sitta där som konsult och kosta pengar när jag inte gör något.

Innebandyn går fint och det ska bli kul när träningsmatcherna drar igång så man får bekänna färg.

Song of the day: Die for you - Alice Cooper

"The world is yours" Tony Montana, starka ord!

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback