Städdag

Idag har jag trotsat min energi och dammsugit, moppat och faktiskt också röjt i garderoben. Fem kassar med "kläder-som-är-synd-att-slänga" blev det. Men nu jävlar åker dom ut. Så nu sitter jag här alldeles svettig, och luktar på mitt nypolerade golv, det är en skön känsla. Jag funderar på att boka en tvätttid också, fann några saknade mysbrallor som måste på snarast. Nu väntar jag på att maten ska blir klar. Knixet när man tränar innebandy är att jag gärna vill äta en viss tid innan träningen, inte för långt innan och inte för nära inpå. Då står man bara där som en fet flodhäst sen. Men idag tror jag tajmingen satt perfekt.

***

Idag lutar det åt sommarens första onsdagsfylla, vi ska nog ut med laget och ta några bärs ikväll, det kan va trevligt. En del av mig vill stanna hemma och ta det lugnt, men snart sitter man i ulletröja och utan uteserveringar så det gäller väl att passa på också.

Dagens låt: Four Tops - I can´t help myself

Kommentarer
Postat av: C

Jag kallar de där synd-att-slänga-kläderna för garderobsvärmare. Sådana behövs också förstår du, in case of.

2008-08-27 @ 18:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback