Saker jag hatar

Igår väntade jag ovanligt länge på att få in sprit-lappen. Alltså kvittot på hur mycket Absolut Vodka lastar så jag sedan kunde skriva fraktsedeln på detta. Jag började bli stressad när den var en timme sen, -va fan är det som händer? tänkte jag. Det var visserligen en ny truckförare som tog den, men han har jobbat på stället i 10 år så han ska väl för fan hitta grejorna. Till slut kommer han in med lappen. 16:20 vilket är 1 h 44 minuter senare än vanligt, nämnvärt är att det är i vanliga fall en sommarjobbare som kör fram den. Han ursäktar sig med att det har dykt upp så jäkla mycket saker under tiden. Folk har ringt och stört honom och så. Jag satte iallafall igång med att skriva ut fraktsedlarna, blev färdig på tio minuter. Sen cyklade jag som ett svin till stationen då tåget avgår 16.37. När jag kommer ner står tåget på perrongen och jag ställer cykeln i närmsta cykelställ och hoppar på tåget utan biljett.

Svetten rinner i pannan och jag är anfådd efter den ansträngande cykelturen. Det är ungefär 2,5-3 km från jobbet till stationen. Jag sätter mig bredvid en kille som lyssnar på musik. Men ganska snart inser jag mitt misstag. Killen är en näsventilerare. Han andas alltså bara med näsan. Och det är inga lugna andetag, han tar djupa jävla luftbollar med sina halvsnoriga näsa och de låter så jävla illa. Men han hör väl inte det själv, när han sitter där med sin jävla mp3 spelare. Sen lutar han sig från armstödet mot fönstret, -tror du att jag är så svettig så det ska flyga över på dig eller antyder du jävlen att jag luktar? tänkte jag. -Du skulle bara höra din egen jävla näsa, lokföraren hör för fan inte om nån slår in brandlarmet som du andas. Så där satt jag och kokade av irritation. Sen cyklade jag hem och tittade på tv och åt.

P.S. när jag kom till jobbet i morse berättade jag för en kollega vilken lång tid det tagit med spriten, men att han blivit störd. -"Jaså, sa han så. När jag gick hem vid 16.00 satt han ju och drack kaffe" svarade hon. Vilket jävla as!

Babyshambles - Loyalty song

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback